شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

در نیمه نخست سال‌جاری اگر‌چه واردات خودرو نسبت به سال گذشته از سرعت نسبی برخوردار بود با این حال سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت باز هم مانع از تنظیم بازار به واسطه وارداتی‌ها شد. طبق آخرین آمارهای ارائه‌شده از سوی گمرک، تعداد کل خودروهای سواری ترخیص قطعی در شش ماه اول سال‌جاری 22هزار و 264 دستگاه بوده است. ارزش این تعداد خودرو 438میلیون و 668هزار دلار بوده، این در شرایطی است که ارزش...

همه‌گیری کووید -19 زندگی عادی انسان و حیات طبیعی بازارها را دگرگون ساخت. ویروس ووهان دنیا را در بر گرفت و در کمترین زمان، همه نظم‌ها را بر هم زد. در این زمان بود که فدرال رزرو برای کنترل اوضاع در ابتدا با سیاست‌های انبساطی نرخ بهره را به نزدیک صفر رساند و سپس با استفاده از سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره، سعی در کنترل تورم پس از همه‌گیری کرد.

رای‌دهندگان اتریشی با افزایش موج پوپولیسم راست‌افراطی در قاره، به حزب آزادی اتریش در انتخابات سراسری روز یکشنبه رای دادند و به این طریق احزاب مستقر را سرزنش کردند و پیروزی دیگری را برای یک حزب بیگانه‌هراس در اروپا رقم زدند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، با وجود اینکه نزدیک به 30درصد مردم به حزب راست افراطی آزادی و رهبر متعصب آن، هربرت کیکل رای دادند، پیروزی در انتخابات پارلمانی ملی...

شاید به دنبال تجربه‌ای تازه هستید یا شغل فعلی‌تان دیگر برایتان جذابیتی ندارد یا شاید هم دلتان می‌خواهد همه چیز را زیرورو کنید. حالا بعد از چند ماه یا شاید چند سال فکر کردن به این موضوع به این نتیجه رسیده‌اید که وقت تغییر است. حرکت بزرگی است! اما تا دست به کار نشده‌اید، حواستان باشد مرتکب این سه اشتباه نشوید تا فرآیند ساده‌تری را تجربه کنید.

دنیای‌اقتصاد: در طول یک سال جنگ در خاورمیانه، قدرت‌های بزرگ ثابت کرده‌اند که قادر به توقف یا حتی تاثیر قابل توجهی بر جنگ نیستند؛ شکستی که نشان‌دهنده دنیای پرتلاطم اقتدار غیرمتمرکز است که به نظر می‌رسد احتمالا ادامه خواهد داشت. «راجر کوهن» در گزارشی در نیویورک‌تایمز نوشت، مذاکرات «توقف - شروع» بین اسرائیل و حماس برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه - با فشار ایالات متحده - بارها توسط...

دنیای‌اقتصاد: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی پس از شهادت سیدحسن نصرالله تاکید کرد: راه مقاومت ادامه دارد و پیروزی نصیب آنها خواهد شد. به گزارش «ایسنا» شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز دوشنبه درباره تحولات اخیر این کشور سخنرانی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق مرزی با لبنان خبر داد.

آخرین تحولات لبنان حاکی از آن که ارتش رژیم اشغالگر قدس در آستانه آغاز تجاوزات زمینی خود، برخی مناطق جنوبی لبنان را به‌شدت هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و هواپیماها و بالگردهای خود را به‌صورت گسترده به پرواز درآورده است.

قیمت ریال عمان در معاملات امروز بازار ارز تهران با رشد 700 تومانی مواجه شد.

ساعتی پیش انفجار ناشی از گاز در یک واحد سرایداری، منجر به ریزش ساختمان مسکونی شد.

مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاها و غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی مناطقی در اطراف حیفا را موشکباران کردند.

نخستین رزمایش مشترک زمینی بین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی سلطنت عمان آغاز شد.

بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت اغلب قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است اما لیر ترکیه ثبات را تجربه کرد و 1780 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.

با توجه به هشدار صادره شده از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان تهران برای شهرستان هشدار وقوع سیل صادر شده است.

دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا عراق در پیامی تاکید کرد که عراق اجازه محاصره شدن لبنان را نمی‌دهد.

وزیر خارجه لبنان یکی از اولویت‌های مهم این کشور در وضعیت کنونی را اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل برشمرد.