شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که در آستانه تشکیل کابینه جدید، دولت کنونی این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) به عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست وزیر ارمنستان رئیس دوره ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور شرکت در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.

«یوشیماسا هایاشی» دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرد که دولت ژاپن به ریاست «فومیو کیشیدا» پیش از تشکیل کابینه جدید به ریاست «شیگرو ایشیبا»، استعفای خود را اعلام کرد.

امروز قیمت طلا در بازار روند صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به 2,638 (دو هزار و ششصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.15 درصدی داشته است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خبری رسمی این سازمان اعلام کرد که دوران مسئولیت ینس استولتنبرگ در سمت دبیرکلی ناتو روز گذشته به پایان رسید و از امروز سه‌شنبه (اول اکتبر / 10 مهر) مارک روته نخست‌وزیر سابق هلند جانشین وی خواهد شد.

منابع خبری گزارش دادند که وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن با وزیر خارجه عراق دیدار و درباره آخرین تحولات خاورمیانه با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

واشنگتن، کنترل درآمد نفتی عراق را از زمان تهاجم غیرقانونی به این کشور در سال 2003، حفظ کرده و این اطاعت مالی و اقتصادی، حاکمیت عراق را متزلزل کرده و اختیار منابع مالی بغداد را تحت کنترل آمریکا قرار داده است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اندازه دور کمر می‌تواند معیار بهتری نسبت به شاخص توده بدنی در پیش‌بینی تأثیر وزن اضافی بر سلامت قلب افراد باشد.

سه شهروند سوری در حمله هوایی بامداد امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی به دمشق شهید و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

ترور فرمانده گردان‌های «شهدای الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح در لبنان ناکام ماند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فرار یک و نیم میلیون صهیونیست ساکن تل آویو به پناهگاه‌ها خبر می‌دهند.

پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی گفت: ما خواهان جنگ با ایران و نیروهای نیابتی آن نیستیم اما به هر حمله‌ای که نیروهای ما را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.

بررسی جدید پژوهشگران ایرلندی و اسپانیایی نشان می‌دهد که نقش رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی در تصادفات جاده‌ای بیشتر از رانندگان سایر خودروهاست.

برخلاف امید اتحادیه اروپا، مکانیزم خرید مشترک گاز طبیعی، به یک عامل تعیین‌کننده برای بازار گاز یا تامین سوخت این منطقه تبدیل نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف بالای آموکسی‌سیلین در کشور هشدار داد.