یک‌شنبه 15 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کاخ سفید از حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی با وجود جنایت های آن در لبنان و غزه گفت.

رئیس جمهور سوریه با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت با شهادت رهبرش قوی تر از قبل خواهد شد.

معاملات بازار طلا و ارز در دومین روز هفته با نوسان کاهشی قیمت سکه و رفت و برگشت قیمت دلار همراه شد؛ روندی که در پی آن قیمت درهم امارات و بیت کوین هم مسیر نزولی را در پیش گرفتند و عقب نشینی کردند.

به گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران میانگین متری 88 میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد 7 میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، 154 سال نیاز است تا تهرانی‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستان‌ها کرده است. در این شرایط وزارت راه و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامه‌ای

«بنی گانتس» ژنرال و عضو سابق کابینه جنگی رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که به توافق قوی و قابل اعتمادی دست نیابیم باید به لبنان حمله زمینی کنیم؛ همزمان مقامات این رژیم، ادعا کردند در حمله تروریستی و وحشیانه‌شان به منطقه مسکونی ضاحیه بیروت در روز جمعه، 20 فرمانده حزب الله را به شهادت رسانده‌اند.

تاخیر در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صدای مجلس را درآورد.

اسرائیل لحظاتی قبل به برخی از مناطق لبنان حمله کرد.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای خبر شهادت حاج أبو علی رضا در حمله امروز (یکشنبه) به بیروت را تکذیب کرد.

محمدتقی آشوبی با اشاره به مسمومیت تعدادی از شهروندان اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته تعدادی شهروندان با علائم مسمومیت به بیمارستان‌های مرکز استان گیلان برای مداوا مراجعه کردند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، پس از حدود 50 دیدار به سفر فشرده خود پایان داد و صبح یکشنبه به وقت محلی، نیویورک را ترک کرد.

در جریان حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت شماری از فرماندهان حزب الله لبنان از جمله دبیرکل این حزب به شهادت رسیدند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از پرداخت 1000 میلیارد تومان حق التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور خبر داد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای ادعا کرد که «به منظور جلوگیری از تشدید تنش در منطقه» با مقامات لبنانی و شرکای منطقه‌ای پاریس در تماس است!

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور درباره حل مسائل و مشکلات وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت این بخش در آینده کشور افزود: از وزیر آموزش و پرورش می خواهم جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور بصورت منظم و بدون تعطیلی برگزار شود تا در این جلسه تمامی مسائل و مشکلات این بخش مهم کشور بررسی و تصمیم گیری شود.

توییت علی مطهری درباره ترور سیدحسن نصرالله با واکنش امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در مجلس همراه شد.

نتایج بیست‌ودومین حراج اوراق دولتی بانک مرکزی نشان می‌دهد که خریدار اصلی اوراق دولتی بازار سرمایه بوده و حجم فروش اوراق نیز نسبت به هفته قبل کاهش یافت.