یک‌شنبه 15 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور در حکمی با عنایت به مراتب شایستگی، تجارت ارزشمند و سوابق اجرایی، علی عبدالعلی‌زاده را به سمت نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد.

مراسم عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» صبح امروز (یک‌شنبه) در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار شد.

حمیده زرآبادی در این توئیت نوشت: «انتصاب خانم دکتر حمیده زرآبادی به عنوان اولین استاندار زن جمهوری اسلامی، که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد، برگ درخشانی در کارنامه دکتر پزشکیان، برای تحقق برنامه های انتخاباتی و ظرفیت سازی برای حضور زنان ایرانی در سطوح عالی مدیریتی کشور است.»

فارین پالسی مدعی است؛ ترور سید حسن نصر الله ضربه ای به حزب الله لبنان وارد کرد، چرا که این گروه رهبری را از دست داد که به مدت 32 سال هدایت این گروه را بر عهده داشت و توانست این جنبش را از یک ساختار صرفا نظامی به نیروی سیاسی تاثیرگذار و تهدیدی جدی برای اسرائیل تبدیل کند.

محمدجواد ظریف با «عبدالله صفی الدین» مسئول دفتر حزب الله لبنان در ایران گفت‌وگو کرد.

به ادعای فارین پالسی، موضع گیری مخالفان برجام، خطر بزرگ برای غرب است.

پروژه صاحب جوجه کبابی حاتم به اتهام افزایش مجدد قیمت به دادگاه رفت.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه نیز به حملات تجاوزگرانه خود به مناطق مختلف لبنان ادامه داد.

وزارت خارجه ایالات متحده به دلیل وضعیت امنیتی بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی در لبنان، به تعدادی از کارمندان سفارتخانه خود در بیروت و اعضای خانواده آن‌ها دستور داد بیروت را تخلیه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام ارشد تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که جنگنده های این رژیم در حمله به مقر حزب‌الله بیش از 80 بمب را ظرف چند دقیقه رها کردند.

روضه الشهیدین، گلزار شهدای حزب الله در بیروت است که برخی شهدای شاخص نبرد با رژیم صهیونیستی و شهدای لبنانی مدافع حرم در آن دفن شده اند.

برجام زمانی فراتر از یک توافق هسته‌ای تلقی می‌شد. این توافق به سان دروازه بالقوه‌ای بود برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات گسترده‌تر ایران و آمریکا در منطقه. هنوز مشخص نیست در صورت اجرای کامل توافق، اوضاع چگونه پیش می‌رفت، اما حقیقت آن است که در صورت تداوم توافق هسته‌ای، گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌توانست احیا شده و احتمالاً زمینه برای بحران کنونی در خاورمیانه هموار نمی‌شد

پروژه صاحب جوجه کبابی حاتم به اتهام افزایش مجدد قیمت به دادگاه رفت.

آیت‌الله جعفری اراکی از اساتید حوزه علمیه مروی تهران و قدیمی‌ترین شاگرد امام خمینی (ره) بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.

احد باقرزاده، معاون سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل این سازمان در استان تهران به تشریح انهدام چند شبکه مهم ارزی و برخورد با متخلفان دارویی و گرانفروشی پرداخت و گفت: متخلفان صنفی تاکنون به پرداخت 160 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) تغییر کرد.