جمعه 10 فروردین 1403

دولت سیزدهم پایان‌بخش فساد و تبعیض است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دولت سیزدهم پایان‌بخش فساد و تبعیض است

اردبیل - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم پایان‌بخش فساد و تبعیض است و با وجود زمان‌بر بودن گذر از شرایط موجود، با همت همگانی از گردنه‌های سختی عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی مغان افزود: زیست بوم اشتغال فراگیر در ایران در مراحل پایان طراحی است و به زودی تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد و در آن، موضوع اشتغال و رفع بیکاری بویژه در مناطق مرزی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: سفرهای دولت آغاز کار است و متاسفانه مشاهده می‌کنیم در برخی شهرستان‌ها طی ده‌ها سال یک وزیر حضور نیافته است و تلاش می‌کنیم از محرومیت‌هایی که حاصل نگاه به خارج بوده است، عبور کنیم.

او تصریح کرد: کشور مشکلات جدی دارد و تامین حقوق‌ها کار بسیار سختی است و تولید لطمه دیده و تورم ایجاد شده و بیکاری افزایش یافته است اما همه اینها با برنامه و همت جمعی و انقلابی قابل حل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید، نقطه عطف خدمات ما خواهد بود و ثمرات برنامه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت، ظرف یک تا 2 سال آینده مشهود و ملموس خواهد بود.

عبدالملکی در خصوص حل مشکل کم‌آبی و بی‌آبی، راه‌اندازی دامداری با مساعدت شستا و کارخانه شیشه در گرمی مغان قول مساعد داد و درباره کارخانه یا صنایع پتروشیمی گرمی نیز افزود: بررسی دقیق‌تری خواهیم داشت و اگر به صرفه باشد اجرا خواهد شد و در غیر اینصورت طرحی جایگزین را اجرا خواهیم کرد.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه منطقه آزاد تجاری و صنعتی را مطالبه جدی مردم این شهرستان اعلام کرد و گفت: به استناد قانون باید منطقه آزد تجاری صنعتی 70 درصد اراضی ملی و آزاد داشته باشد و گرمی از این موهبت برخوردار است.

وی مقابله با فساد و تبعیض، توسعه متوازن، اشتغال‌زایی، ایجاد دامداری با مساعدت شستا، کارخانه ظروف پزشکی، پتروشیمی جم، کارخانه سیمان، تکمیل ساختمان معلولان و رسیدگی به بی‌آبی و راه‌های گرمی مغان را خواستار شد.

حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه گرمی مغان نیز این شهرستان را به شعب‌ابوطالب تشبیه کرد و گفت: مردم ما در سختی زندگی می‌کنند و فریاد العطش روستاها به آسمان بلند می‌شود و تاکنون مزیت مرز را ندیده‌ایم اما خسارات آن را تحمل کرده‌ایم.

وی تامین آب برای روستاها و شهرها، رفع بیکاری، احیای گردشگری، صنایع دستی، ایجاد تعاونی‌های کار، جذب سرمایه‌گذار و مقابله با تبعیض در توزیع فرصت‌ها و امکانات و ثروت‌ها را خواستار شد.

علی بهشتی، فرماندار گرمی مغان نیز منطقه آزاد تجاری و صنعتی و رفع کم‌آبی و بی‌آبی، تکمیل سدها، تعیین تکلیف سد کله‌سر، بهسازی و آسفالت راه‌ها، تکمیل پانسیون پزشکان، تامین ام ار آی بیمارستان، تکمیل درمانگاه سپاه و درمانگاه تامین اجتماعی را خواستار شد.

شهرستان گرمی مغان با 56 هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*