جمعه 28 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تصریح کرد: بیچاره مصدق گمان می‌کرد این قدرت فقط منحصر در مردم است و دین سهمی در آن ندارد بنابراین این‌طور برداشت کرد که اگر یک دموکراسی لائیک در این کشور برقرار شود، بازهم حمایت مردم را به دنبال خود خواهد داشت درحالی‌که نمی‌دانست این ملت، ملت علوی، فاطمی و حسینی است و جان خود را بر سر دست می‌گیرد تا از نهضت امامش دفاع کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز دشمن تنها در پی سرکوب روحانیت وابسته به ولایت است، گفت: دشمن می‌خواهد روحانیت را از چشم مردم بیاندازد تا از ولایت دست بردارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تصریح کرد: بیچاره مصدق گمان می‌کرد این قدرت فقط منحصر در مردم است و دین سهمی در آن ندارد بنابراین این‌طور برداشت کرد که اگر یک دموکراسی لائیک در این کشور برقرار شود، بازهم حمایت مردم را به دنبال خود خواهد داشت درحالی‌که نمی‌دانست این ملت، ملت علوی، فاطمی و حسینی است و جان خود را بر سر دست می‌گیرد تا از نهضت امامش دفاع کند. تاریخ ثابت کرده که این مردم برای شعارهای...

وب‌گاه عصر ایران

اشتباه بزرگ قوام آن اعلامیه تهدید آمیز بود که مشخص نشد چه کسی برای او نوشته بود: «چنان که در گذشته نشان داده‌ام بدون ملاحظه از احدی و بدون توجه به مقام و موقعیت مخالفین، کیفر اعمال‌شان را کنار می گذارم. حتی ممکن است تا جایی بروم که با تصویب اکثریت پارلمان دست به تشکیل محاکم انقلابی زده روزی صدها تبهکار را از هر طبقه به موجب حکم خشک و بی شفقت قانون قرین تیره روزی سازم. به عموم اخطار...

وب‌گاه عصر ایران

اگر اروپا بخواهد آینده‌ای داشته باشد، این آینده در گرو پذیرش دیگری و فرهنگ‌های غیر فرانسوی و مهاجر، بدون فشار برای یکسان‌سازی آن‌ها و کاهش فاصله طبقاتی با پیش گرفتن سیاست‌های سوسیال دموکراسی و سرمایه‌داری اجتماعی است.

وب‌گاه عصر ایران

شما که دو روز دیگر ناگزیر خواهید بود اسم خیابان را به خاطر سفارت مصر تغییر دهید. اگر زودتر به این بهانه تغییر دهید محترمانه تر و مقبول تر است! به خاطر کانون در خیابان وزرا چه اسمی بهتر از احمد رضا احمدی؟ حداقل بگذارید کانون.

وب‌گاه خبر آنلاین

29 ادریبهشت 1394 گفتگویی با رجبعلی اعتمادی در خبرآنلاین با تیترهای «از 28 مرداد تا تارزان شدن در جنگل‌های تالش / روایت ر. اعتمادی از زندگی شخصی‌اش» منتشر شد. گفتگویی جذاب که امروز به بهانه درگذشت این نویسنده آن را بازخوانی کرده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتماد گفت‌وگوی مفصلی با الهه میزانی همسر عباس امیرانتظام انجام داده است.

وب‌گاه عصر ایران

«سوء تفاهم‌ها بر سر ارتباط با سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران به خاطر استفاده از کلمه Dear درباره من در مکاتبات بود در حالی که آن dear مثل کلمات احترام‌آمیز ماست نه این که من عزیز او باشم!»

وب‌گاه خبر آنلاین

فرارو نوشت: همسر عباس امیرانتظام گفت: قتل‌های زنجیره‌ای که شروع شد ما جزو لیست بودیم. شادروان دکتر ورجاوند برای بحث‌های پژوهشی و جامعه‌شناسی جمع می‌شدیم. آقای بشیرتاش گفت شما و مهندس جزو لیست هستید و این اتفاق برای ما افتاد، ولی عملی نشد.

وب‌گاه عصر ایران

همسر عباس امیرانتظام گفت: قتل های زنجیره‌ای که شروع شد ما جزو لیست بودیم. آقای بشیرتاش که الان در بلژیک هستند و خانمشان هم دریا صفایی. آن موقع خیلی ما خانه شادروان دکتر ورجاوند برای بحث‌های پژوهشی و جامعه‌شناسی جمع می‌شدیم. آقای بشیرتاش گفت شما و مهندس جزو لیست هستید و این اتفاق برای ما افتاد، ولی عملی نشد.

وب‌گاه عصر ایران

پیروز حناچی درباره نامه‌ای محرمانه درباره نامگذاری خیابان‌های شهر به اسم محمدرضا شجریان و محمد مصدق توضیح داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اول قوه قضائیه گفت: ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی باید اجرای عدالت و حل مشکلات مردم باشد.

خبرگزاری مهر

معاون اول قوه قضائیه گفت: ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی باید اجرای عدالت و حل مشکلات مردم باشد.

وب‌گاه فرارو

منصوره اتحادیه 89 سال دارد. او مادر و مادربزرگ است. هر روزش به خواندن و پژوهش و ورق زدن اسناد می‌گذرد و صبحش در نشر «تاریخ ایران» شب می‌شود. او همه این‌ها هست، ولی هیچ یک از این‌ها او را به‌درستی توصیف نمی‌کنند. نکته جالب درباره زندگی خانم اتحادیه این است که او در یک سه‌راهی تاریخی جذاب به دنیا آمده و زندگی کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

تنها دستاورد گرامافونی است که دکتر مصدق برای ازدواج اهدا کرده بود و بیش از آن چیز زیادی دستگیر خواننده نمی شود جز آن که باخبر می‌شویم نامه های سیاسی دکتر فاطمی و مالامال از عشق به ایران و مصدق را از بین می برده و فاطمی را می‌رنجاند!