جمعه 28 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه خبر آنلاین

مینی‌سریال «خائن‌کُشی» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی از جمعه 3شهریور، ساعت 9صبح به صورت اختصاصی در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حاکمان دنیاطلب انگلیسی وقتی دست خود را از چاه‌ها و سکوهای نفت و گاز ایران که حدود نیم قرن به ثمن بخس در چنبره داشتند بریده دیدند، قوای عاقله و غضبیه خود را در هم آمیختند و با طراحی مکارانه‌ترین نقشه ترور و کودتا، نخست‌وزیر وطن‌پرست و شجاع ایران را با همکاری هم‌پیمان آمریکایی خود به زمین زدند. استعمار پیر و عمو سام چنان در سایه و بی‌آنکه خود را آفتابی کنند امضای محمدرضا شاه...

وب‌گاه عصر ایران

انتخاب این عکس برای مکث از این روست که یکی از سه میهمان برنامه هفتادمین سالگرد کودتا دکتر محمود کاشانی فرزند آیت‌الله کاشانی است که با واژه کودتا مشکل دارد ولی حاضر شده در نشستی با موضوع هفتادمین سالگرد کودتا شرکت کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی آتش‌نشانی تهران: انفجار در یک خانه 3طبقه در محله جوانمرد قصاب، باعث تخریب این خانه و خانه‌های اطراف شد

وب‌گاه عصر ایران

در اردیبهشت 1332 و در حالی که جامعه به شدت متأثر از ربودن تیمسار افشارطوس رییس کل شهربانی بود که بعدتر خبر قتل فجیع او منتشر شد یک نشریه این گونه دکتر مصدق را به سُخره گرفته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سکه در رشد 500 هزار تومانی هتریک کرد و عدد طلایی بازار برای دلار 48 هزار و 300 عنوان می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

در قضاوت درباره رضا شاه تنها نمی‌توان به آجرهایی که روی هم گذاشت پرداخت. جان‌های ستانده شده آن هم از رجال استخوان خرد کرده نیز در داوری اثر دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: از مدت‌ها پیش در خانه الهیه است؛ زمانی با عباس امیرانتظام، زمانی با صدایش از زندان و حالا با یادش. مدال‌ها، عکس‌ها و تصاویر روی میز و گوشه و کنارها، لوح‌های تقدیر، انگشترها و عینک و کفش‌های دست‌ساز و کتاب و آن آدمک ایستاده با لباس‌های نصفه‌نیمه آبی‌رنگ و تمام یادگاری‌های زندان در ویترین بزرگ خانه احاطه‌اش کرده‌اند. الهه میزانی با انگشت اشاره همان‌جایی را نشان می‌دهد که...

وب‌گاه عرشه آنلاین

از مدت‌ها پیش در خانه الهیه است؛ زمانی با عباس امیرانتظام، زمانی با صدایش از زندان و حالا با یادش. مدال‌ها، عکس‌ها و تصاویر روی میز و گوشه و کنار، لوح‌های تقدیر، انگشتر‌ها و عینک و کفش‌های دست ساز و کتاب و آن آدمک ایستاده با لباس‌های نصفه و نیمه آبی رنگ و تمام یادگاری‌های زندان در ویترین بزرگ خانه احاطه‌اش کرده‌اند.

خبرگزاری مهر

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر گفت: نهضت ملی شدن نفت از 30 تیر 1331 تا 28 مرداد32 دچار غفلت شد لذا آیت الله کاشانی معتقد بود به جای روش‌های معمول باید با انگلیس و عوامل آن انقلابی برخورد کرد.

خبرگزاری مهر

پیروزی مردم و روحانیت در قیام 30 تیر 1331 یک الگو برای همه افرادی است که دل در گرو استقلال ایران دارند و بدون آسیب‌شناسی جنگ نرم دشمن تا کودتای 28 مرداد، امکان تداوم موفقیت‌ها غیر ممکن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن سخنرانی اخیر محمدعلی همایون کاتوزیان تاریخ‌نگار و پژوهشگر جامعه‌شناسی سیاسی در کلاب‌هاوس را منتشر کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

امام جمعه مشهد: بیچاره مصدق گمان می‌کرد این قدرت فقط منحصر در مردم است و دین سهمی در آن ندارد

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: اشتباه بزرگ قوام آن اعلامیه تهدید آمیز بود که مشخص نشد چه کسی برای او نوشته بود: «چنان که در گذشته نشان داده‌ام بدون ملاحظه از احدی و بدون توجه به مقام و موقعیت مخالفین، کیفر اعمال‌شان را کنار می‌گذارم. حتی ممکن است تا جایی بروم که با تصویب اکثریت پارلمان دست به تشکیل محاکم انقلابی زده روزی صدها تبهکار را از هر طبقه به موجب حکم خشک و بی شفقت قانون قرین تیره روزی سازم.