پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

خبرگزاری تسنیم

"دیوید اوون"، وزیر خارجه وقت انگلستان اخیراً در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی به سهم‌خواهی انگلستان در نفت ایران اشاره کرده و گفت: ما با صنعت نفت ایران جوری برخورد می‌کردیم که انگار مال ماست و بخش عمده‌ای از درآمدهای نفتی ایران که پول زیادی هم بود، حق ماست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تصریح کرد: من از شنیدن این خبر بسیار متعجب هستم چرا که با آغاز سال تحصیلی جدید ایشان هشت واحد بصورت رسمی کلاس دارند و شایعه تعلیق کذب محض است.

وب‌گاه مشرق نیوز

خود این مساله، جای تعمق و تامل بسیار دارد که چطور «بازنمایی» و «تصویر برساخته» توسط رسانه، می تواند از انسان‌ها اسطوره‌هایی بسازد که شاید نسبت چندانی با حقیقت و واقعیت خود آن فرد نداشته باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شهربانی کل کشور یک هفته بعد از کودتای 28 مرداد 1332 در یک اطلاعیه از مردم خواست با گزارش دادن اماکنی که منتقدان و مخالفان رژیم در آنجا پنهان شده‌اند، تا 10 هزار تومان پاداش دریافت کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: داریوش رحمانیان استاد دانشگاه تهران به اقدام این دانشگاه در تعلیق او واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم

محمدعلی فروغی که نقش مهمی در نشاندن رضا پهلوی بر تخت سلطنت بازی کرده بود، بعد از چندسالی تبعید دوباره و پس از رویداد سوم شهریور 1320 به عرصه سیاست بازگشت و این بار محمدرضا پهلوی را بر تخت نشاند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اعتماد آنلاین تصویری از عکسی را که ابراهیم گلستان از محاکمه دکتر مصدق گرفت و جهانی شد، منتشر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد آنلاین تصویری از عکسی را که ابراهیم گلستان از محاکمه دکتر مصدق گرفت و جهانی شد، منتشر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کانون وکلا زیر ذره‌بین مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. روز یکشنبه و در جریان بررسی «طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین» مجلس ماده‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن و در صورت تصویب نهایی از سوی شورای نگهبان صدور مجوز وکالت، تمدید و ابطال مجوز از کانون‌های وکلای دادگستری گرفته می‌شود و این اقدامات از درگاه ملی مجوزهای کشور که زیرمجموعه وزارت اقتصاد است، انجام می‌شود. اما...

وب‌گاه عصر ایران

هر چند از آخرین کتابی که نوشت سال‌ها می‌گذرد و از واپسین فیلمی که ساخت هم اما همچنان به عنوان نویسنده، فیلم‌ساز، عکاس و البته روزنامه‌نگار شناخته می‌شد و به خاطر این سابقه و صبغه نوعی شمایل روشن‌فکری هم برای خود ساخته بود و در سال‌های بعد از 70 خورشیدی چون دیگر روشن‌فکران از گزند طعنه‌های کیهان دور نیفتاد که یک بار نوشت او با کودتای 28 مرداد بار خود را بست و رفت و منظور مستندهایی بود...

وب‌گاه خبر آنلاین

بیان فردا نوشت: رضا امیرخانی در توصیف آثار کودتای 28 مرداد بر ادبیات کشورمان گفت: من فکر می‌کنم از دست دادن افق مهم‌ترین چیزی است که بعد از کودتای 28 مرداد 32 مانع نوشتن آثاری شد که دوران خلقشان طولانی‌تر است. همیشه برای من این امامزاده سانسور یکی از نکات بعد از کودتا بود همیشه فکر می‌کردم بعد از کودتای 28 مرداد با قوی‌ترین سانسور رژیم پهلوی روبه‌رو هستیم به دلیل اینکه اثری خلق نمی‌شد....

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر هادی خانیکی، این استاد علوم ارتباطات اجتماعی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو در فضای هراس آلود و نابرابر ممکن نیست، گفت: دکتر مصدق کسی بود که مخالفان خود را در دوران خودش محدود نکرد حزب توده در آن زمان غیرقانونی نشد و این موارد ویژگی‌هایی بود که یک پیوند دوگانه را بین جامعه و دولت دکتر مصدق نشان می‌داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

موسی حقانی گفت: بعد از رفتن قوای متفقین از ایران زمزمه استیفای ملت ایران از شرکت نفت جنوب مطرح و تقریبا از سال 1327 به صورت جدی پیگیری شد که یک خواسته ملی بود.

وب‌گاه عصر ایران

کسانی که می گویند اگر کودتا شکست می خورد ایران کمونیستی می شد آقای بروجردی را نادیده می گیرند و آنها که می گویند جمهوری فراموش می کنند مصدق مشروطه خواه بوده. پس چه می شد؟ شاه نداشت.

خبرگزاری تسنیم

محسن برهانی در یادداشتی در مقام دفاع از کودتای 28 مرداد آن را اقدام حقوقی و قانونی برمی‌شمرد و برای تطهیر این جنایت، دست به دامن تناقض، تقطیع و تحریف در توئیت‌هایش شده است.