پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هفتاد سال از روز 28 مرداد سال 1332 می‌گذرد. روزی که دولت ملی دکتر محمد مصدق با دخالت و برنامه‌ریزی دولت‌های بریتانیا و آمریکا و عوامل داخلی‌شان سرنگون شد. کودتای 28 مرداد طلیعه بازگشت دوباره استبداد و دیکتاتوری پهلوی در سپهر سیاست و اجتماع ایرانی بود. این کودتا یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر ایران و سرمنشاء بسیاری از مصائب...

وب‌گاه 55 آنلاین

یکه‌تازی و چپاول نفت و گاز ایران توسط انگلیسی‌ها طی بیش از چهار دهه دلسوزان و وطن‌پرستان ایران در دو قشر ملی و مذهبی را حول محور آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی در کنار هم چنان متحد کرد که هر دو جریان همچون دو تیغه قیچی دست سیاستمداران استعمارگر انگلیس را از منابع خدادادی نفت و گاز ایران بریدند، اما مزدوران انگلیس در دیوان و دربار پهلوی با سوءاستفاده از اختلافات رهبران وطن‌پرست با بی‌رحمی...

وب‌گاه گسترش

مینی‌سریال «خائن‌کُشی» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی از جمعه 3شهریور، ساعت 9صبح پخش خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

7 دهه پیش در چنین روزی کودتاگران جشن پیروزی علیه استقلال طلبی ملتی را گرفتند که برای آینده خود رویاها ساخته بود و امروز فرمول پیروزی دیروز کودتاچیان سرمشق طراحان جنگ نرم شده است.

خبرگزاری مهر

7 دهه پیش در چنین روزی کودتاگران جشن پیروزی علیه استقلال طلبی ملتی را گرفتند که برای آینده خود رویاها ساخته بود و امروز فرمول پیروزی دیروز کودتاچیان سرمشق طراحان جنگ نرم شده است.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از مهم ترین سؤالات یا ابهامات درباره کودتای 28 مرداد 1332 نقش آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی است و این که با توجه به رضایت از ساقط شدن مصدق آیا با کودتاچیان همراهی کرده بود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رویدادهای مرداد 32 به حدی بحث پرچالشی است که هنوز بعد از گذشت 70سال حتی بر سر عنوان آنچه در آن زمان گذشت بین مخالفان و موافقان بحث وجود دارد؛ برخی آن رویدادها را کودتا می دانند و برخی دیگر معتقد هستند کودتایی رخ نداده است. در این نشست که به همت گروه نقد و نظر مجموعه رسانه ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار شد، دکتر موسی غنی نژاد، اقتصاددان، دکتر داریوش رحمانیان از استادان تاریخ و عضو هیات علمی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قاسم تبریزی که از مورخان سرآمد انقلاب اسلامی است، می گوید: «مصدق باید به مردم می گفت که می خواهد چه کار کند.»

وب‌گاه عصر ایران

آنچه تندروی فاطمی خوانده می‌شود ناظر بر مواضع صریح روزنامه او پس از کودتای نافرجام 25 مرداد و نطق میدان بهارستان است و گرنه در مقام وزیر امور خارجه با آداب دیپلماسی نیک آشنا بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در آستانه هفتادمین سال‌گرد کودتای 28 مرداد 1332 در چند بخش برخی از مهم‌ترین نکات و ابهامات در رد کودتا بودن کودتا یا در نکوهش دکتر محمد مصدق به سبب رد پیشنهادهای میانجی‌گرانه آمریکا را برمی‌رسیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: در آستانه هفتادمین سال‌گرد کودتای 28 مرداد 1332 در چند بخش برخی از مهم‌ترین نکات و ابهامات درباره کودتا را برمی‌رسیم و در بخش نخست به ادعای رد پیشنهاد شراکت 50-50 آمریکا از جانب مصدق پرداخته شده است.

وب‌گاه عصر ایران

فیلمبرداری و تهیه راش‌های آخرین ساخته‌ی مسعود کیمیایی در زمان تولید به نحوی انجام شد که در دو نسخه سینمایی و مینی‌سریال قابل ارائه باشد.

وب‌گاه عصر ایران

در آستانه هفتادمین سال‌گرد کودتای 28 مرداد 1332 در چند بخش برخی از مهم‌ترین نکات و ابهامات درباره کودتا را برمی‌رسیم و در بخش نخست به ادعای رد پیشنهاد شراکت 50-50 آمریکا از جانب مصدق پرداخته شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مینی‌سریال «خائن‌کُشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی از جمعه 3 شهریور در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.