سه‌شنبه 10 مهر 1403

رئیس شورای شهر: پادگان‌های نظامی به فضای عمومی پایتخت تبدیل شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس شورای شهر: پادگان‌های نظامی به فضای عمومی پایتخت تبدیل شوند

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت 600 کیلومتر مربع وسعت دارد که پادگان های نظامی 5 درصد از مساحت آن را تشکیل می دهد بر تبدیل این پادگان‌ها به فضای سبز عمومی تاکید کرد.

محسن هاشمی روز شنبه در آیین آغاز احداث بوستان ارتش گفت: 2 هزار و 900 هکتار فضای نظامی در شهر وجود دارد که می توان تلاش کرد تا این پادگان ها از شهر خارج شود و به عرصه های عمومی شهر اختصاص پیدا کند.

به گفته وی بر اساس قوانین موجود قرار است این پادگان ها در اختیار مردم قرار گیرد و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند اما برای این امر موانع زیادی وجود دارد که یکی از آنها بحث جا به جایی است زیرا باید مکان های جدید ساخته شود.

هاشمی ادامه داد: امروز روش جدیدی را شاهد هستیم و از این پس می توان با همین مدل پادگان 06 اقدامات مشابهی انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بودجه شهرداری هم برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شده است و امیدواریم مدیریت شهری بتواند از آن استفاده کند.

وی همچنین گفت که یکی از مهمترین اولویت های تهران توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و موضوع بعدی بحث پسماند و معماری شهری است که باید تلاش شود تا با کاهش تولید پسماند و توجه ویژه به ساخت و سازهای شهری این دو اولویت هم به سرانجام برسد.

هاشمی افزود: ساختار شهرداری هم باید اصلاح شود و باید طوری آماده کار شود که هم از تعداد آنها کاسته شود و هم بر کارایی آن افزوده شود و باید در یک سال آینده ثمرات آن را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید گفت چون به طول دوره ما نمی رسد کاری نکنیم بلکه باید حتی در روز آخر مسئولیت هم اگر نیاز است کاری را شروع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از همکاری ارتش در تبدیل پادگان 06 به بوستان ارتش قدردانی کرد.

عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان 06 به فضای سبز شهری با حضور فرمانده کل ارتش، شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مقامات لشگری و کشوری امروز شنبه آغاز شد.

پادگان 06 ارتش در محدوده خیابان پاسداران، با توافقی که میان شهرداری و ارتش انجام شد قرار است به بوستانی 35 هکتاری تبدیل شده و با هدف رفع کمبود فضای سبز عمومی در این منطقه، در اختیار مردم قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*