دوشنبه 23 مهر 1403

رئیس یک رسانه روسی: روسیه به دنبال حل مسالمت آمیز مساله فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس یک رسانه روسی: روسیه به دنبال حل مسالمت آمیز مساله فلسطین است

مسکو - ایرنا - «زاوودی مامیرگوف» رئیس شبکه تلویزیونی روسی «جهان اسلام» گفت: روز جهانی قدس صفوف مقاومت برای حمایت از مردم فلسطین و تحقق آرمان های آن را مستحکم کرده است و روسیه به عنوان یکی از اعضای میانجیگر در این بحران خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران فلسطین است.

مامیرگوف از کارشناسان خبری مسلمان روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جهان اسلام مدیون امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای تعیین روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است.

این شخصیت مسلمان روس که مدیر جشنواره سینمایی بین المللی منبر طلایی است، فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام خواند و افزود: کشورهای اسلامی باید در کمک به مردم فلسطین در شرایط کنونی اشغال سرزمین آنان پیشگام باشند و باید از فرمایشات امام خمینی (ره) در این مورد الگو بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای پایان اشغال سرزمین فلسطین گفت: اکثریت کشورهای جهان خواهان پایان اشغال فلسطین و توقف هر گونه ظلم و ستم در مورد مردم این سرزمین و آزادی همه زندانیان فلسطینی هستند.

زورگویی ترامپ مساله فلسطین را پیچیده‌تر می‌کند

رئیس شبکه تلویزیونی روسی جهان اسلام گفت: ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود عمق دشمنی خود با مردم فلسطین را به نمایش گذاشت.

وی افزود: اقدامات ترامپ در مساله فلسطین بویژه زورگویی وی در این مساله با ارائه طرح معامله قرن که کاملا به زیان مردم فلسطین است، مساله این سرزمین را پیچیده تر می کند.

مامیرگوف گفت: هر راه حلی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل که در آن حقوق مردم فلسطین به عنوان ساکنان این سرزمین مورد توجه قرار نگیرد امکان تحقق ندارد.

به گفته کارشناس روس، معامله قرن، نقش میانجی گرانه آمریکا در مسائل خاورمیانه را زیر سوال برد و فلسطینیان میانجی گری این کشور را رد می کنند.

روسیه خواهان حل عادلانه مساله فلسطین است

رئیس شبکه تلویزیونی روسی جهان اسلام خاطرنشان کرد که روسیه به عنوان عضو گروه چهار میانجیگر بین‌المللی خاورمیانه خواهان حل و فصل عادلانه مساله فلسطین است.

وی با یادآوری اینکه آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعضای دیگر این گروه را تشکیل می‌دهند، افزود: تلاش‌های این گروه برای ارائه راه‌حلی برای مساله فلسطین به جایی نرسیده است و علت آن یکجانبه گرایی واشنگتن است.

کارشناس خبری روس گفت که آمریکا می‌خواهد بخش دیگری از سرزمین‌های فلسطین به اسراییل واگذار شود و این مساله تلاش‌های میانجی‌گرانه را به بن بست کشانده است و باید برای خروج از این بن‌بست راه حل دیگری با احترام به حقوق مردم فلسطین ارائه کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*