دوشنبه 9 مهر 1403

راه‌اندازی افزون بر 11 هزار تلفن ثابت در استان یزد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه‌اندازی افزون بر 11 هزار تلفن ثابت در استان یزد

یزد - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه یزد از راه‌اندازی بیش از 11 هزار تلفن ثابت و 20‌هزار پورت اینترنت پرسرعت در سالجاری در سطح استان خبر داد.

محمدرضا زارع با اشاره به اهداف و برنامه های پیش روی مخابرات منطقه یزد در سال جاری گفت: مخابرات منطقه یزد هر سال به منظور دستیابی به بالاترین سطح کیفیت و مطلوبیت خدمات مشتریان و توسعه نوآوری اقدام به ارائه برنامه سالانه می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، وی خاطرنشان کرد: راه اندازی 91 سامانه تلفن همراه از نسل 4G و3G، اجرای 120 کیلومتر فیبرنوری بین شهری و بین مراکز از دیگر برنامه‌های مخابرات در سال جاری است.

زارع ادامه داد: راه‌اندازی نزدیک به 2 هزار پورت اینترنت بر بستر FTTH، راه اندازی 271 پورت VDSL و راه اندازی 320 پورت دیتای تجاری در برنامه‌های مخابرات منطقه یزد پیش بینی شده است.

537‌هزار و 542 شماره تلفن ثابت در استان یزد مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ 43.7 درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

ضریب نفوذ اینترنت خانگی در یزد را 27.2 درصد است و در حال حاضر استان از این لحاظ دارای 125 هزار و 665 پورت پرسرعت مشغول به کار است و با توجه به ضریب نفوذ این بخش در جایگاه‌های سوم کشوری قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*