یک‌شنبه 22 مهر 1403

راه روشن غلبه بر ویروس صهیونیسم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه روشن غلبه بر ویروس صهیونیسم

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و به مناسبت روز قدس با تشریح پشت‌پرده شکل‌گیری و حامیان رژیم صهیونیستی، منشور هفت‌گانه آزادی قدس را تبیین فرمودند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان روشنگرانه دیروز (جمعه دوم خرداد 99) عامل و مجرم اصلی شکل‌گیری غده سرطانی صهیونیستی را دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها دانستند و یادآور شدند نظام سلطه با طرح بالفور توسط انگلستان و با همفکری زرسالاران یهود بدعتی به نام صهیونیسم را به عنوان یک پایگاه امن در قلب منطقه غرب آسیا برای تضمین سلطه دائمی خود مهیای نقش آفرینی کردند و پس از جنگ جهانی دوم با استفاده از غفلت و گرفتاری دولت‌های منطقه، ضربه خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولت بدون ملت صهیونیست را اعلام کردند. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند آماج این ضربه در درجه‌ی اول ملت فلسطین و در درجه بعد همه ملت‌های این منطقه بودند.

«شناسایی محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مساله‌ای فلسطینی و عربی به عنوان خطایی فاحش»، «آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش»، «پرهیز از اعتماد به دولت‌های غربی و مجامع جهانی ظاهرا یا باطنا وابسته به آنها»، «هوشیاری نسبت به رویکرد سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها در انتقال درگیری‌ها به پشت جبهه‌ی مقاومت و ایجاد جنگ های داخلی در کشورهای محور مقاومت»، «تبیین سیاست عمده آمریکا در عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه»، «تداوم مبارزه و سامان بخشیدن به سازمانهای جهادی و همکاری آنان با یکدیگر و گسترش عرصه‌ی جهاد در همه‌ی سرزمین‌های فلسطینی»، «تاکید بر این‌که فلسطین متعلق به فلسطینیان است و باید با طرح همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود» سرخط بایسته‌های هفتگانه‌ای است که رهبر انقلاب در زمینه مساله فلسطین بیان کردند. توجه به سرفصل‌های هفتگانه، نشانگر عمق نگرش راهبردی به مساله فلسطین است.

در زمینه سخنان رهبر انقلاب به ذکر چند نکته می پردازیم؛

1- بی‌شک مساله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت در جهان اسلام تجلی و تبلور یافت. از آن پس بود که «مقاومت اسلامی» در مبارزه با رژیم صهیونیستی کارآمدی خود را به نمایش گذاشت. همین کارآمدی باعث شد رژیم صهیونیستی و قدرت‌های حامی آن سعی کنند مقاومت، درگیر جنگ های حاشیه‌ای شود تا از جنگ در مقابل رژیم صهیونیستی غافل بماند. رهبر انقلاب در بخشی از سخنانشان تاکید کردند که با ظهور جبهه‌ی مقاومت، کار بر رژیم صهیونیستی سخت و سخت‌تر شد.

2- همانگونه که رهبر انقلاب تصریح فرمودند محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مساله‌ای فلسطینی و عربی، خطایی فاحش است و مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل الله و فریضه و مطلوب اسلامی است. آنها که سازش چند عنصر فلسطینی یا حکام چند کشور عربی را مجوز عبور از این مساله اسلامی و انسانی می‌شمرند، بشدت دچار خطا در فهم مساله و احیانا دچار خیانت در تحریف آنند.

بر این اساس توجه به این نکته ضروری است که فروکاستن مساله فلسطین به مساله یک کشور و قوم، امری خطرناک است که دست های نظام سلطه در پس جاانداختن چنین رویکردی است تا از ایجاد همبستگی میان مسلمانان جلوگیری کند.

3- یکی از نکاتی که نمی توان از آن چشم پوشید معیارهای دوگانه غرب نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و احقاق حق آن‌ها است که نمود بارزی از یک و بام و دوهوای غرب درباره موضوعات مهمی همچون حقوق بشر است که در جهان داعیه‌دار آنند. سکوت در برابر جنایات ضدبشری صهیونیسم که همچون ویروسی بر جان منطقه افتاده، بار دیگر ماهیت واقعی داعیه‌داران حقوق بشر را آشکار ساخته است. همانگونه که رهبر انقلاب یادآور شدند «سازمان به اصطلاح ملل به وظیفه‌ی خود عمل نمی‌کند و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری مرده‌اند».

این مساله گویای آن است که رسانه های غربی با پروپاگاندا و تبلیغات دروغین سعی دارند حقیقت را وارونه جلوه دهند اما از این نکته غافلند که نمی شود برای همیشه حقایق را کتمان کرد.

4- هدف فتنه‌ها و ایجاد جنگ‌های داخلی در منطقه در راستای کمرنگ کردن محور مقاومت است. همانگونه که رهبر انقلاب هوشیاری نسبت به سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها در انتقال درگیری‌ها به پشت جبهه‌ی مقاومت و ایجاد جنگ های داخلی در کشورهای محور مقاومت را یادآور شدند.

در واقع تبدیل مساله فلسطین و مقاومت از مساله‌ای اصلی در جهان اسلام به مساله ای فرعی هدف فتنه‌سازی ها در منطقه است. ریشه‌های این فتنه نیز به رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی و حامیانش بازمی‌گردد که بر پیکر جهان اسلام چنگ انداخته تا آن را ضعیف و ناتوان سازد.

5- رهبر فرزانه انقلاب با تاکید بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی، دورویی رژیم صهیونیستی و حامیانش را برملا ساختند. در این طرح، فلسطینیان یهودی و مسیحی و مسلمان، در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین می‌کنند و آنچه قطعا باید برود نظام صهیونیستی است. در واقع پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی نشان می دهد که ادعای یهودی‌ستیزی که غربیان با بوق‌های خود آن را تکرار می‌کنند، بکلی بی‌اساس است، زیرا جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که موضع رسمی و حقوقی خود را منتشر کرده و تأکید دارد «برگزاری همه پرسی» راه‌حل مساله فلسطین است.

6- بی‌شک اتحاد جهان اسلام به مثابه نقشه راهی است که می تواند وحدت میان کشورهای اسلامی را تضمین کرده و همبستگی در جهان اسلام را تقویت کند. بنابر این مقاومت و زنده نگاه داشتن مساله فلسطین همچون پادزهری در برابر آسیب‌ها در جهان اسلام است و می تواند آرمان‌های جهان اسلام را محقق سازد. بنابراین توجه به مساله فلسطین امری گریزناپذیر است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*