شنبه 14 مهر 1403

رحمانی‌فضلی: نماز جمعه دیروز برای همه مسلمین قوت قلب بود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رحمانی‌فضلی: نماز جمعه دیروز برای همه مسلمین قوت قلب بود

وزیر اسبق کشور، گفت: نماز جمعه تهران با حضور مقام معظم رهبری برای مردم ایران، لبنان، غزه و تمامی مسلمین جهان موجب قوت قلب بود.

- اخبار سیاسی -

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر اسبق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور شهید سید حسن نصرالله، گفت: رژیم صهیونیستی ثابت کرد که به هیچکدام از قواعد، مقررات، اصول انسانی، اخلاقی و بین‌المللی پایبند نیست و همه قواعد حاکم را به هم‌زده است.

آصفی: حمله به رژیم صهیونیستی درصورت نیاز تکرار خواهد شد

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همه توانایی و امکانات خود را صرف اقدامات ضدامنیتی می‌کند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای مقابله با یک گروه کوچک - ولو رقیب و دشمن - با حجم گسترده‌ای تسلیحات نظامی، سایبری و تروریستی استفاده می‌کند و این رفتار‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. وزیر اسبق کشور گفت: برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا با ادعای دفاع از حقوق بشر و آزادی در مقابل کشتار زنان، مردان و کودکان بی‌دفاع توسط رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه سکوت می‌کنند و این‌ها همان چیزی‌های است که ان‌ها به عنوان لیبرالیزم و ارزش‌های لیبرالیسم از آن دم می‌زنند. رحمانی فضلی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، بیش از 40 هزار نفر را در غزه شهید کرده و بیش از 2 میلیون نفر را آواره کرده است اما کسانی که آزادی و ارزش‌های حاکم بر روابط انسانی صحبت می‌کنند در قبال رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی درقبال رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: اقدام رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و منافع و مصالح ایران نیازمند این بود که ایران پاسخ مناسب بدهد که به نظرم حمله موشکی ایران، اقدامی بازدارنده، متقابل و اجنتاب‌ناپذیر بود که مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل انجام شد و کاملاً قانونی و مشروع بود. اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران، حمله به سفارت خانه ایران در دمشق و برخی اقدامات تروریستی دیگر نمی‌توانست بدون پاسخ باشد.

وی گفت: پاسخ ایران دقیق و هوشمندانه بود؛ اینکه ایران تنها به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک کرد و هیچ منطقه‌ای مسکونی را هدف قرار نداد نشانگر این است که ایران در هرشرایطی اصول انسانی و اخلاقی را رعایت می‌کند و همانند رژیم صهیونیستی نیست که به هیچ قاعده انسانی و اخلاقی و حتی قواعد جنگ پایبند نیست. وزیر اسبق کشور با بیان اینکه، باید همه ملت‌ها و کشور‌های اسلامی برای دفاع از غزه و لبنان به میدان بیایند، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران همواره مدافع مظلوم و مردم غزه و بی‌دفاع فلسطین بوده‌اند. رحمانی فضلی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه، گفت: اعلام و آمادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور در نماز جمعه، نشان داد که‌ایشان با تدبیری که دارند هیاهو‌های رژیم صهیونیستی را جدی تلقی نمی‌کنند. وی در پایان با بیان اینکه، "تهران دیروز صحنه پرشکوه جلوه حق و ایمان و پایداری مردم ایران بود." گفت: نماز جمعه تهران با حضور مقام معظم رهبری برای مردم ایران، لبنان، غزه و تمامی مسلمین جهان موجب قوت قلب، اطمینان وجدیت در مقابل تهدید‌ها و اقدامات دشمن بود و برای دشمنان نشان شجاعت و مقاومت، ایمان به پیروزی و ادامه راه شهیدان به‌ویژه شهیدان سید حسن نصرالله و شهیدسلیمانی و شهید هنیه می‌باشد.