شنبه 31 شهریور 1403

رصد رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های خدمات رسان / برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ری

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
رصد رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های خدمات رسان / برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ری

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر رصد و نظارت دستگاه های خدمت رسان سطح شهرستان ری برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با راه اندازی دستگاه نظرسنجی در شهرستان ری کار رصد و پایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود.

حسین توکلی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان ری، گفت: برای تحقق نظارت بر رعایت پروتکل ها بازدیدهای سرزده ای در دستگاه های مختلف انجام می شود که در این بازدیدها اکثر دستگاه ها در رعایت پروتکل های بهداشتی و پاسخگویی به ارباب رجوع عملکرد خوبی داشتند البته برخی از ادارات نیز بدلیل عدم فضای مناسب اداری با مشکل مواجه بودند که مشکلات آنها از طریق اداره کل مربوطه پیگیری و رفع خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر با راه اندازی دستگاه نظرسنجی در شهرستان ری، بصورت دوره ای این دستگاه در ادارات شهرستان مستقر و نحوه ارائه خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد کارکنان با ارباب رجوع در دستگاه های خدمات رسان بصورت دقیق رصد می‌شود و بر اساس گزارش های دریافتی از این دستگاه نظرسنجی اقدامات لازم با هدف تحقق رضایت شهروندان انجام می شود.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا نوعی حقوق شهروندی است که در این راستا می بایست اطلاع رسانی عمومی در خصوص تبعات قانونی ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت کامل توسط دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری، در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان ری، گفت: حریم شهرها و روستاها توسط چند نهاد و دستگاه اداره می شود و این چندگانگی مدیریت حریم موجب، اخلال در روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز می شود لذا نیاز است که درباره مدیریت حریم به تصمیم جامع دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استانی و شهرستانی بصورت ویژه پیگیری خواهد شد، اما حریم شهرها و روستاها توسط چند نهاد و دستگاه مدیریت می شود و این چندگانگی مدیریت حریم موجب، اخلال در روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز می گردد که بایستی این موضوع مهم از طریق تغییر قانون پیگیری شود.

وی تاکید کرد: با افرادی که بصورت قانونمند درخواست احداث بنا دارند همراهی لازم را خواهیم داشت و در همین راستا باید جهاد کشاورزی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی، در یک نقطه از شهرستان زمین هایی که قابلیت کشت ندارند را شناسایی و برای آن طرح های اشتغال زا ارائه کند ولی منابع طبیعی شهرستان ری با همکاری سایر دستگاه ها باید از تصرف اراضی ملی بطور جدی جلوگیری و با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی برخورد قاطع داشته باشد.

انتهای پیام