سه‌شنبه 10 مهر 1403

رصد همه مبتلایان به کرونا تا پایان دوره نقاهت اجباری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رصد همه مبتلایان به کرونا تا پایان دوره نقاهت اجباری است

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد با بیان اینکه این شهرستان در خصوص شیوع بیماری کرونا به مرحله بحران رسیده است، گفت: نظارت و کنترل بیماران مبتلا به این بیماری باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در مهاباد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی زیادی از مبتلایان به این بیماری در سطح جامعه مشغول فعالیت روزانه و تردد هستند، افزود: هدف از شناسایی افراد حامل بیماری کرونا، جلوگیری از انتقال و شیوع آن است که این امر باید توسط شبکه بهداشت مورد کنترل قرار گرفته و مبتلایان وادار به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی شوند.

وی با بیان اینکه افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان به علت افزایش تعداد آزمایش‌هاست، اضافه کرد: مهاباد جزء اولین شهرهایی بود که محدودیت ترافیکی اعمال کرد و تنها شهر استان بود که علاوه‌بر برگزار نکردن نماز عیدفطر، فعالیت مساجد نیز تا اطلاع ثانوی در آنها ممنوع شده است.

فرماندار مهاباد سیل ورود گردشگردان پس از بازگشایی مراکز تجاری را را از دیگر عوامل افزایش بیماران کرونا در این شهرستان دانست و عنوان کرد: به تمام مدیران ادارات و ارگان‌های دولتی دستور داده شده که به افرادی که بدون ماسک مراجعه می‌کنند، خدمات دولتی ارایه نکنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: 50 درصد تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان طی 20 روز گذشته توسط مرکز غربالگری سرپایی شناسایی شده‌اند.

امیر بهزاد اظهار داشت: 61 درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد بهبود یافته‌اند که این شهرستان در این زمینه از وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان برخوردار است.

وی درخصوص مرگ و میرهای ناشی از این بیماری نیز اضافه کرد: میزان مرگ ناشی از کرونا نسبت به تعداد مبتلایان شناسایی شده 2.1 درصد است که پایین‌تر از سطج جهانی، کشوری و استانی است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافت و با گذشت بیش از سه ماه و نیم، حدود 170 هزار نفر در کشور در حال حاضر به آن مبتلا شده‌اند.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت از شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در سطح استان محسوب می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*