شنبه 7 مهر 1403

رفع تصرف بیش از 52 هکتار از اراضی ملی دماوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رفع تصرف بیش از 52 هکتار از اراضی ملی دماوند

تهران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: از ابتدای بهمن ماه پارسال تاکنون 17 فقره حکم قطعی قضایی اجرایی شده که طی آن 522 هزار و 385 مترمربع از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شده است.

جمشید جویباری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از اراضی که به منابع طبیعی مجوز داده است، این نهاد باید با اخذ مجوز از دادستانی نسبت به جلوگیری از تصرف اقدام کند و از ابتدای بهمن سال گذشته تاکنون 56 مورد از تصرف‌های جدید جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: مجموع مساحت این تصرف‌ها 66 هزار و 825 مترمربع و در بیشتر موارد دارای فنس‌کشی و دیوارکشی بود که توسط عوامل یگان منابع طبیعی شهرستان تخریب شد.

این مقام مسئول بیان داشت: در حال حاضر تصرف سنواتی در منطقه وجود دارد و پرونده‌های قضایی برای آنها تشکیل و به احکام قطعی قضایی شده است؛ همچنین احکام سنواتی به احکام جدید اضافه شده است.

«جویباری» عمده مشکل این نهاد را کمبود نیرو دانست و گفت: نقش دهیاران در اطلاع‌رسانی به موقع به این نهاد از ابتدای امر ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار مهم و موثر است زیرا می‌تواند از میزان خسارت، تشکیل پرونده و تعدد ساخت‌وساز بکاهد.

*س_برچسب‌ها_س*