پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

رمزگشایی از شکست پروژه تحریم انتخابات

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رمزگشایی از شکست پروژه تحریم انتخابات

مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از شکست دشمن در پیشبرد پروژه تحریم انتخابات نشان داشت؛ پروژه‌ای که از مدت‌ها پیش با تاکتیک‌های گوناگون رسانه‌ای اجرایی شده‌بود.

مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از شکست دشمن در پیشبرد پروژه تحریم انتخابات نشان داشت؛ پروژه‌ای که از مدت‌ها پیش با تاکتیک‌های گوناگون رسانه‌ای اجرایی شده‌بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 11 اسفند در سراسر ایران برگزار شد؛ انتخاباتی که بیش از 25 میلیون نفر از واجدین شرایط در آن شرکت کردند و یک مشارکت 41 درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زدند.

نتیجه این دور از انتخابات تشابه زیادی با دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در سال 1398 داشت. در چهار سال گذشته، دشمن با ابزارهای مختلف و بازوی رسانه‌ای خود از یک سو و ایجاد تنگناها و تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر، تلاش زیاد اما بی‌ثمری را برای پیشبرد پروژه ناامیدسازی مردم و کاهش مشارکت به کار بست.

شگردهای رسانه‌های معاند برای کاهش مشارکت

همزمان با داغ‌تر شدن تنور انتخابات و در شرایطی که قشرهای مختلف مردم سراسر ایران از دورافتاده‌ترین روستاها تا بزرگترین کلان‌شهرها با شور و نشاط سرگرم دنبال کردن برنامه‌ها، پیام‌ها، سخنرانی‌ها و تبلیغ‌های نامزدهای مورد نظر خود به شیوه‌های گوناگون از برنامه‌های حضوری و تلویزیونی گرفته تا فضای مجازی بودند، رسانه‌های معاند فارسی زبان و انگلیسی زبان طبق روال همیشگی دست به توطئه زدند.

این رسانه‌ها از شبکه معلوم‌الحال «ایران اینترنشنال» گرفته تا «بی بی سی»، «صدای آمریکا»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، خبرگزاری «فرانسه» و دیگر سایت‌ها و شبکه‌های خبری همسو با سیاست‌های آمریکایی - صهیونیستی مانند تمامی دوره‌های انتخابات قبلی جمهوری اسلامی ایران در 45 سال گذشته، بخش قابل توجهی از مطالب، برنامه‌ها، زمان، هزینه و انرژی نیروی کار خود را صرف سیاه‌نمایی فضای انتخاباتی پرشور ایران کردند.

با وجود اینکه طی چهار ماه اخیر بسیاری از رسانه‌های جهان بر اطلاع‌رسانی از تحولات اندوهناک جنگ غزه و جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین متمرکز شده‌اند، رسانه‌های یاد شده که تحولات جنگ غزه را از زاویه‌ای وارونه و با هدف حمایت از جنایت‌های ضدبشری رژیم صهیونیستی به تصویر می‌کشند، بخشی از خبرهای خود با موضوع جنگ علیه غزه را کاهش دادند.

این رسانه‌ها با هدف دوگانه تحریف افکار عمومی جهان از نسل‌کشی صهیونیست‌ها از یک سو و نیز تخریب فضای انتخاباتی در ایران از سوی دیگر، در تقلا برای اثرگذاری بر فضای انتخاباتی ایران برآمدند.

گره زدن انتخابات ایران به ناآرامی‌های سال‌های قبل از جمله ترفندهایی بود که رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند از آن برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی بهره برداری کنند.

همچنین مطرح کردن سوژه‌های تکراری نظیر تورم، گرانی و دیگر مشکل‌های جاری در کشور که بخش قابل توجهی از آن ریشه در تحریم‌ها و اقدام‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی دارد، از جمله ترفندهای دیگری بود که این رسانه‌های معاند با هدف سرد کردن فضای انتخاباتی در کشور مورد سوء‌استفاده قرار دادند.

در آستانه انتخابات، گره زدن مسائل و مشکل‌های مختلف در جامعه و کشور به انتخابات در شرایطی به عنوان خط خبری رسانه‌های معاند با هدف کاستن از شور و نشاط انتخاباتی دنبال می‌شد که اصولاً مهم‌ترین هدف از برگزاری انتخابات در هر کشوری مشخص است.

مهم‌ترین انگیزه و هدف مردم هر کشوری از قبیل ایران برای حضور پای صندوق‌های رأی، کمک به حل مسائل و رقم زدن سرنوشتی بهتر از طریق خارج کردن افراد با توانمندی و اثرگذاری کمتر از صحنه‌های مهم تصمیم‌گیری، مدیریت و قانونگذاری و در مقابل، وارد کردن افرادی متعهدتر و کاردان با توانمندی‌های بالاتر، افکاری خلاقانه‌تر و ایده‌هایی برتر است.

شکست بزرگترین پروژه تحریم انتخابات

پروژه بی‌سابقه تحریم انتخابات که از مدت‌ها پیش توسط دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها طراحی شده‌بود، درنهایت دیروز جمعه (11 اسفند) با مشارکت حدود 25 میلیونی مردم ناکام ماند.

رسانه‌های ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر 20 درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گسترده‌ای از دولت‌های خارجی و گروهک‌های تروریستی را همراه کرده‌بودند، نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.

بنابراین در حالی که این کمپین مدعی بود مشارکت در انتخابات 1402 ایران بسیار پایین خواهد بود اما مشارکتی نزدیک به انتخابات 1398، آن هم بعد از یک جنگ روانی تمام عیار علیه ملت ایران در سال 1401 رقم خورد؛ موضوعی که نشان داد اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضد ایران باشد.

مردم ایران باوجود سیل تحریم‌ها و نیز گله‌مندی‌های اقتصادی مشارکت پرشوری را رقم زدند و صف‌های قابل توجه انتخابات حتی تا آخرین لحظات روز 11 اسفند ادامه داشت.

مشارکت انتخاباتی در این دور تا حدی بالا بود که زمان رأی‌گیری سه بار تمدید شد و شب گذشته ساعت 24 به وقت محلی پایان یافت.

بنابراین با وجود تمام ترفندها و توطئه‌های خارجی و داخلی، دیروز جمعه، سراسر ایران بار دیگر شاهد حضور پر شور و شعور مردم پای صندوق‌های رأی برای انتخاب نمایندگان مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری بود و فتیله ماشین تبلیغات ضد ایرانی و ضد انقلاب اسلامی، تا انتخابات و بزنگاهی دیگر، به نشانه رسوایی دوباره پایین کشیده شد.

دشمن که با این ابزارها و شگردهای گوناگون سعی در القای نامشروع جلوه دادن نظام، ناکارآمدی مجلس، شکاف میان مردم و مسؤولان، تزریق یاس و ناامیدسازی داشت، شکست دیگری را در پرونده سیاه و قطور 45 ساله خود ثبت کرد.

مهم‌ترین پیامی که از انتخابات 11 اسفندماه امسال به جهان مخابره شد، این بود که مردم ایران باوجود گله‌مندی‌های اقتصادی و اجتماعی اما در مخالفت با جریان ضد ایران و شکست آن از بسیاری از مسؤولان و حتی گروه‌های سیاسی و انتخاباتی جلوترند.