شنبه 14 مهر 1403

رمزگشایی از نامه شهید طهرانی‌مقدم پس از عملیات وعده صادق 2

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رمزگشایی از نامه شهید طهرانی‌مقدم پس از عملیات وعده صادق 2

مشهد - حالا که چند روزی از عملیات «وعده صادق2» می‌گذرد بهتر از همیشه می‌توان به معنای این جمله شهید طهرانی مقدم در نامه به رهبر انقلاب که «میخواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم» پی برد.

مشهد - حالا که چند روزی از عملیات «وعده صادق2» می‌گذرد بهتر از همیشه می‌توان به معنای این جمله شهید طهرانی مقدم در نامه به رهبر انقلاب که «میخواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم» پی برد.

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها - هادی شمسی ثانی: «الحمدلله. عجب خدای کریم و مهربانی داریم. راستش را بخواهید لطف و عطای بی حد و مرز او ما را بی‌محابا و پر جرأت ساخته است. آقا و مولای ما، می‌خواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم و قربه الی الله می‌خواهیم علی زمانه را یاری دهیم. اگر ما در زمان مولای خود علی (ع) نبودیم برای یاری او قیام کنیم و فدای حسین‌بن علی (ع) شویم... این عقده در دلم مانده است می‌خواهیم در رکاب شما نایب ولی عصر (عج) آن را جبران کنیم که سینه ما سپر شما باشد، یابن‌زهرا و ای نوری از بارقه‌ی امیرالمؤمنین. خلاصه آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق‌سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره.»

این‌ها بخشی از نامه دستنویس شهید حسن طهرانی‌مقدم خطاب به رهبر معظم انقلاب در 21 آذرماه 1384 است.

حالا که چند روزی از عملیات «وعده صادق 2» می‌گذرد و به رغم سانسور کامل رژیم صهیونیستی، کم‌کم اطلاعاتی از شکست بزرگ سگ هار منطقه آشکارتر می‌شود بهتر از همیشه می‌توان به معنای این جمله شهید طهرانی مقدم: «دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم.» پی برد.

گرچه در جریان عملیات «وعده صادق 2» از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خسارت‌های زیادی متوجه این رژیم در «پایگاه هوایی نِواتیم، پایگاه هوایی هاتزریم، پایگاه گلیلوت، پایگاه هوایی تل نوف و واحد 555» شد اما مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه 13 مهرماه فرمودند: «کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم بود.» و تاکید کردند: «در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت.»

وعده صادق 2 افتخار ملی و موجب غرور امت اسلام شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بخش‌هایی از آیه 40 سوره حج: «وَلَیَنصُرَنَ اللَهُ مَن یَنصُرُهُ؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آئینش دفاع نمایند) یاری می‌کند.» و آیه 126 سوره آل عمران: «وَمَا النَصرُ اِلَا مِن عِندِ اللَهِ العَزِیزِ الحَکِیمِ؛ و دل‌های شما بدان آرامش یابد و پیروزی جز از جانب خداوند توانای حکیم نیست.» اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که اگر کسی او را یاری کند خداوند نیز حتماً او را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی با بیان اینکه یاری پروردگار به عنوان وعده حق الهی شامل حال امت مسلمان عالم خواهد شد، تصریح کرد: وعده صادق 2 افتخار ملی و غرور و افتخاری برای امت اسلام بوجود آورد که می‌تواند برای ما درس آموز باشد.

وی افزود: البته باید این موفقیت را از جانب پروردگار بدانیم که ان شاالله پروردگار ما را بر همه افکار باطل در عالم پیروز خواهد کرد.

صاحبقرانی با تشکر از همه عزیزانی که دل مستضعفان و رهبر انقلاب را شاد کردند افزود: البته این گوشه‌ای از توان جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت است که به خونخواهی سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و سردار شهید نیل فروشان به نمایش گذاشته شد و امیدواریم به زودی آرزوی این شهدا در آزادی قدس شریف محقق شود.

صلابت و استقامت مقاومت اسلامی دنیا را متحیر کرده است

امام جمعه گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره ایستادگی در کنار حزب الله و مردم لبنان اظهار کرد: این حکم مقام معظم رهبری بر اساس آیات شریفه قرآن کریم و روایات اهل بیت از جمله این حدیث نبوی است که فرمودند: هرکسی صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب با تاکید بر اینکه بر همه مسلمانان واجب است تا به هر طریقی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان حمایت کنند افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به رغم همه ظاهرسازی‌ها از همان ابتدا شریک جرم تمامی جنایات، نسل کشی‌ها و کودک کشی‌های رژیم صهیونیستی هستند و در حقیقت حزب الله و مقاومت اسلامی فقط با رژیم صهیونیستی نمی‌جنگد بلکه با همه مستکبران و مزدورانشان مبارزه می‌کنند که این صلابت و استقامت دنیا را متحیر کرده است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق 2 تصریح کرد: پس از شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله، صهیونیست‌ها شادی و تصور کردند که مقاومت از بین رفت اما وقتی مراکز صهیونیستی از طرف حزب‌الله موشک باران شد به ویژه پس از عملیات وعده صادق 2 پی به اشتباهشان بردند.

صادقی‌نسب خاطرنشان کرد: ایران بارها اعلام کرده است که ما هیچگاه شروع کننده جنگ نیستیم ولی اگر دشمن شیطنت کند ایران و جبهه مقاومت ضربه متقابل را محکم فرود آورده و دشمن را مستاصل خواهد کرد.

ضرورت یاری و نصرت دین خدا با جهاد تبیین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان آیه 7 سوره محمد: «یا أَیُهَا الَذینَ آمَنوا اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِت أَقدامَکُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آئین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.» گفت: خدا را شاکر هستیم که انتقام خون عزیزان مقاومت را با موفقیت مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پس از شهادت سیدحسن نصرالله اظهار کرد: ایشان در حکم جهاد تبیین خطاب به همه مردم فرمودند که باید لبنان و محور مقاومت را کمک کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه شاید من به عنوان یک طلبه نتوانم در کار نظامی مشارکت داشته باشم ولی باید نسبت و جایگاه خود را در این حکم پیدا کنم.

همتی‌فر با بیان اینکه ضروری است تا هر فردی در جامعه محور مقاومت را کمک کند بر ضرورت یاری و نصرت دین خدا با جهاد تبیین تاکید و خاطرنشان کرد: بیان دستاوردها و موفقیت‌ها برای دوستان و آشنایان یکی از کمترین کمک‌هایی است که هر کسی می‌تواند در راستای جهاد تبیین انجام دهد.

آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به وعده‌های خود وفادار نیستند

حجت‌الاسلام حسین مهدوی‌پارسا، پژوهشگر مذهبی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت اسماعیل هنیه یک بار دیگر بدعهدی آمریکایی‌های را ثابت کرد افزود: پس از شهادت اسماعیل هنیه در تهران آمریکایی‌ها وعده دادند که در صورت عدم پاسخ جمهوری اسلامی ایران، برای فراهم کردن زمینه صلح در غزه تلاش کنند، وعده‌ای که مطمئن بودیم هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد ولی خویشتن‌داری ما یک بار دیگر ثابت کرد که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به وعده‌های خود وفادار نیستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پس از یک دوره خویشتن‌داری موفق شدند به نقاط استراتژیک اسرائیل خبیث حمله کنند و بدون اینکه به مناطق مسکونی آسیبی برسد آنجا را زیر آتش خود بگیرند برخلاف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که به کودکان، سالمندان و مردم بی دفاع حمله می‌کند.

«وعده صادق 2» عزت را برای مسلمانان جهان رقم زد

مهدوی‌پارسا با بیان اینکه عملیات «وعده صادق 2» عزت را برای مسلمانان جهان رقم زد اظهار کرد: «وعده صادق 2» به دشمنان ثابت کرد که دوره‌ای که بزنید و فرار کنید گذشته است و حتماً از شما انتقام خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در صورت هرگونه خطایی با حملات شدیدتر و انتقام مواجه خواهد شد خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم قرآنی وظیفه داریم که مردم مظلوم به ویژه مظلومین و مجاهدینی که در سرزمین‌های اشغالی بر علیه کفر مبارزه می‌کنند را یاری کنیم.

«وعده صادق 2» درخواست ملت در راستای تنبیه متجاوز بود

مسؤول حوزه مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جنایت‌ها و نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدام جمهوری اسلامی در انجام عملیات «وعده صادق 2» درخواست ملت رشید و انقلابی ایران در راستای تنبیه رژیم غاصب و متجاوز اسرائیل در به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه بود.

حجت‌الاسلام محسن هادیان با بیان اینکه در قرآن کریم از اسرائیل و یهود به عنوان دشمنان اسلام و مسلمین یاد شده است افزود: سپاه پاسداران قهرمان در پی درخواست‌های امت حزب الله در موقعیتی مناسب ضربه‌ای مهلک به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی وارد و با این موشک باران به دشمن ثابت کرد که در این مرحله فقط به دنبال اهداف نظامی بوده است.

وی تصریح کرد: سپاه نشان داد که بر خلاف رژیم صهیونیستی به دنبال نسل کشی و به خاک و خون کشیدن انسان‌های بی گناه و مظلوم نیست.

هادیان ضمن تقدیر از نیروهای نظامی در اجرای عملیات «وعده صادق 2» خاطرنشان کرد: بی شک اگر دشمن بخواهد پاسخی به این عملیات بدهد به شکل سهمگین‌تر و کوبنده‌تری موشک‌باران خواهد شد.

«بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.» این بخش از پیام رهبر معظم انقلاب که هفتم مهرماه درباره قضایای لبنان صادر شد در حقیقت فتوای این مرجع عالیقدر جهان اسلام است که همه اقشار و مسلمانان در حوزه‌های مختلف فعالیتی را شامل می‌شود.

بی شک هر کدام از ما در هر صنف و جایگاهی، با هر نژاد و قوم، لباس، شغل، تخصص و هنری باید در راستای پر کردن دست مقام عظمای ولایت گام برداریم؛ حضور در صحنه‌هایی مانند نمازجمعه دیروز تهران به امامت مقام معظم رهبری و مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت در کنار جهاد تبیین شاید کمترین کارهایی است که می‌توانیم در راستای نمایش ولایت‌پذیری و ارائه دستاوردها برای مقابله با تردیدآفرینی و شک‌آفرینی دشمن انجام دهیم.