شنبه 15 اردیبهشت 1403

رمزگشایی از هدف اصلی نتانیاهو از حمله به رفح

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رمزگشایی از هدف اصلی نتانیاهو از حمله به رفح

اقتصادنیوز: معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین هدف نخست‌وزیر اسرائیل از یورش به شهر رفح را دسترسی به محور فیلادلفیا دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد المصری، معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه «etc» اظهار کرد: بمباران شهر رفح از ابتدای جنگ علیه غزه متوقف نشده و از سه روز قبل عملیات‌های میدانی در این شهر آغاز شده‌اند.

خبر مرتبط شنیده شدن صدای چند انفجار قوی در رفح / حملات اسرائیل ادامه دارد

اقتصادنیوز: منابع خبری اعلام کردند که حملات ارتش اسرائیل علیه شهر رفح هچنان ادامه دارد.

المصری گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ هدف نظامی را با یورش به غزه محقق نکرد و هیچ هدفی را با یورش به رفح محقق نخواهد کرد.

این مسوول فلسطینی تصریح کرد: نتانیاهو از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای یورش به رفح چراغ سبز دریافت کرده است.

او تاکید کرد: هدف نخست‌وزیر اسرائیل از یورش به رفح رسیدن به محور فیلادلفیا و جدا کردن رفح از سایر بخش‌های نوار غزه و تحت فشار گذاشتن حماس در مذاکراتی است که در حال حاضر در مصر برگزار می‌شوند.

خبر مرتبط بحران بزرگ در غزه / 100 هزار فلسطینی در خطر ابتلا به این بیماری

اقتصادنیوز: هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در نتیجه ازدحام جمعیت در شهر رفح بیش از 100 هزار آواره فلسطینی در معرض بیماری های عفونی و واگیردار قرار دارند.

با گذشت 128 روز از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تشدید حملات آن علیه شهر رفح که اکون پناهگاه بیش از 1.3 میلیون فلسطینی شده، این منطقه شرایط انسانی فاجعه‌باری را تجربه می‌کند.

جامعه بین‌الملل به شدت نگران این است که اگر رژیم صهیونیستی حمله گسترده‌ای را علیه شهر رفح آغاز کند، فاجعه انسانی نیز در این شهر رخ دهد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
رمزگشایی از هدف اصلی نتانیاهو از حمله به رفح 2
رمزگشایی از هدف اصلی نتانیاهو از حمله به رفح 3