دوشنبه 16 مهر 1403

رنج بیماران دیالیزی از کمبود امکانات / امکانات با بیماران همخوانی ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رنج بیماران دیالیزی از کمبود امکانات / امکانات با بیماران همخوانی ندارد

برخی از شهروندان شهرستان فنوج از نبود بخش پیشرفته همودیالیز در بیمارستان ولیعصر (عج) ابراز گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، همودیالیز یکی از رایج ترین روش های درمان نارسایی پیشرفته و دائمی کلیه است.

کلیه های سالم با خارج کردن مایعات اضافی، مواد معدنی و مواد زائد، خون را پاک نگه می دارند.

آن ها در عین حال هورمون هایی را می سازند که استخوان های شما را محکم نگه می دارند و به تولید خون در بدن کمک می کنند.

در حقیقت هنگامی که کلیه ها نارسا می شوند، مواد زائد مضر و مایعات در بدن جمع می شوند، فشار خون ممکن است بالا برود و گلبول های قرمز خون به اندازه کافی در بدن تولید نشوند.

مسافت و فاصله زیاد با نزدیک ترین مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات دیالیز باعث شد چند وقت پیش لزوم افتتاح بخش دیالیز در فنوج احساس شود و این موضوع باعث شد که با افتتاح بخش دیالیز در بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان فنوج با دو تخت فعال، دو دستگاه دیالیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال، بخش زیادی از مشکلات بیماران دیالیزی این منطقه مرتفع شود و 11 بیمار گرفتار این مشکل از خدمات آن بهره مند شوند.

درد بیماران نارسا کلیه به طور عمیق درمان نمی شود 

در این راستا اربابی، یکی از شهروندان فنوجی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اگر په بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان دارای مرکز دیالیز بوده اما از امکانات و تجهیزات کافی و پیشرفته برخوردار نیست.

وی افزود: با کمبود تجهیز بخش دیالیز ما هر چند وقت برای درمان بیمار دیالیزی خود مجبور هستیم مسافت ها را طی کنیم تا در شهرستان های مجاور به مرکز همودیالیز دسترسی یابیم.

افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) فنوج 

در این راستا سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان فنوج با زیربنای 183 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و500 میلیون تومان با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر احداث و تجهیز شد.

وی افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان فنوج به 11 بیمار دیالیزی خدمات تخصصی ارائه می دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: با توسعه بخش های داخلی، اورژانس، تالاسمی، پانسیون پزشک، همراه سرای بیماران در آینده ای نزدیک شاهد تحول در حوزه درمان و ارائه خدمات تخصصی به بیماران نیازمند در شهرستان فنوج و حومه خواهیم بود.

انتهای پیام /