شنبه 31 شهریور 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه خبر آنلاین

در هر جامعه‌ای که بر اساس عقاید خود در یک طیف سیاسی قرار بگیریم به احتمال زیاد در مورد مسائلی که برای ما مهم است نظرات سرسختانه‌ای خواهیم داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

افسردگی فصلی نوعی از افسردگی هست که فرد هر ساله در یک دوره خاص درگیر آن می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رکنا: زن باوقار و با کلاسی بود و دیدن اون همیشه حس خوبی به من می داد زیاد صحبت نمی کرد اما در مهمانی های خانوادگی همیشه سعی می کردم به هر بهانه ای با او صحبت کنم، وقتی به آن لحظات فکر می کنم آرزو می کنم ای کاش هیچ وقت آن پیامک وسوسه انگیز را دریافت نمی کردم. زن باوقار و با کلاسی بود و دیدن اون همیشه حس خوبی به من می داد زیاد صحبت نمی کرد اما در مهمانی های خانوادگی همیشه سعی می کردم...

خبرگزاری تسنیم

دورِ پنجم دوره آموزشی - مطالعاتی «چله مادری» توسط تربیتکده آیین فطرت و با تدریس حجت الاسلام محسن عباسی ولدی نویسنده کتاب‌های من دیگر ما برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، یون فوسه، نویسنده نروژی، برای نمایشنامه‌ها و نثر‌های خلاقانه‌اش که ناگفتنی‌ها را می‌گوید برنده جایزه نوبل ادبیات 2023 شد. به گفته آلفرد نوبل، صنعتگر سوئدی و بنیانگذار این جوایز، جایزه معتبر باید به کسی تعلق گیرد که در زمینه ادبیات، برجسته‌ترین اثر را در جهت آرمانگرایانه تولید کرده است. از زمان تخصیص جوایز نوبل در سال 1901، آکادمی...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عرشه آنلاین

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شده: "ما در حوزه مناسبات امر جنسی در جامعه ایران دچار یک نابسامانی اجتماعی هستیم که بخشی از این نابسامانی اجتماعی متأثر از روند مدرنیته یا به تعبیری جهانی شدن است که این امر در حوزه امر جنسی منجر به پدیده انقلاب جنسی در جهان شده و در شئون مختلف زندگی ما نیز تأثیر گذاشته‌است ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی...

خبرگزاری تسنیم

درحالی روند افزایشی مصرف پادکست‌ها در کشور با سرعت ادامه دارد که نبود آمارهای دقیق نه تنها در تولید بلکه در سیاست‌گذاری و مدیریت فرهنگی کشور می‌تواند چالش‌آفرین باشد که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

تحولات پرشتاب در ساحات مختلف زندگی انسان ایرانی و به‌ویژه ساحت زیست جنسی، نگرانی‌هایی را در میان نخبگان اجتماعی ایجاد کرده و مباحثات و مناقشات مختلفی را در این زمینه رقم زده‌است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ملکه مارگرت، پس از مرگ ملکه الیزابت در 8 سپتامبر 2022 به‌عنوان تنها پادشاه زن حاکم در اروپا و مسن‌ترین بانوی اول در جهان شناخته شد. پیش از این، ملکه فقید بریتانیا (الیزابت) 70 سال سلطنت کرد که در نوع خود یک رکورد بود و تا سال 2022 دومین پادشاهی طولانی‌مدت را داشت.

وب‌گاه گسترش

دلایل افسردگی پاییزی متعدد است، اما شناخته‌شده‌ترین علت آن «کمبود نور خورشید» است که ناشی از کوتاه شدن روزها است. کمبود نور خورشید باعث مختل شدن ترشح هورمون‌های ملاتونین و سروتونین در مغز می‌شود؛ هورمون‌هایی که وظیفه تنظیم ساعات خواب و سرحال نگه داشتن فرد را به عهده دارند. شاید شما هم از آن دست آدم‌هایی باشید که پاییز را به خاطر افسردگی و غمی که دچارتان می‌کند، دوست ندارید و معتقدید...

وب‌گاه مشرق نیوز

مهاجرت خواه ناخواه افراد را درگیر مسائل و عوارض روحی - روانی می‌کند. عمق این مسائل و تبعات آن گاه برای فرزندان خانواده‌های مهاجر بیشتر است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دلایل افسردگی پاییزی متعدد است، اما شناخته‌شده‌ترین علت آن «کمبود نور خورشید» است که ناشی از کوتاه شدن روزها است. کمبود نور خورشید باعث مختل شدن ترشح هورمون‌های ملاتونین و سروتونین در مغز می‌شود؛ هورمون‌هایی که وظیفه تنظیم ساعات خواب و سرحال نگه داشتن فرد را به عهده دارند.

خبرگزاری تسنیم

راضیه تجار در بیست و چهارمین جلسه دوره دوازدهم هیئت مدیره (یکشنبه 9 مهر 1402) با اکثریت آرا به ریاست انجمن قلم ایران برگزیده شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از جهاد دانشگاهی تهران، حمید پیروی، دبیر اجرایی همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان، با بیان این‌که در این همایش از 5 روانپزشک و روانشناس برجسته کشور که طی سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت روان نقش برجسته‌ای داشتند تقدیر می‌شود، در ادامه اظهار کرد: این همایش روز دوشنبه 17 مهر ماه 1402، از ساعت 9 تا 13 در سالن همایش‌های بین‌المللی...