یک‌شنبه 1 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه عصر ایران

این حقیقت که ما نمی‌دانیم چرا حساب صحیح است، شکافی بنیادی در دانش به شمار می‌رود. حساب مبنای ریاضیات عالی است که بخش جدایی‌ناپذیری از علم به شمار می‌رود.

وب‌گاه فرارو

وقتی وارد دانشگاه تهران شدم، جایگاه اساتید طبق سنت قدیم در قله بود و دانشجویان تنها تلمذ می‌کردند. خب این فرهنگ با باور من فاصله بسیاری داشت. من به نقش هنر و موسیقی در رشد اخلاق، اندیشه، دیسیپلین، شخصیت و وجود آدم‌ها باور دارم و با شروع فعالیتم در ایران تلاش کردم آغازگر چنین فرآیندی در کلاس باشم. اهمیت استقلال و حاکمیت دانشگاه به مراتب بیشتر از آسیب‌هایی است که عدم حضور من ایجاد خواهد...

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه مشرق نیوز

شاید عشق به غرب و تمرکز بیمارگونه روی نقطه‌ای مثل «برجام» و «مذکره» باعث کوری این طیف شده باشد اما به نظر می‌رسد، سندرومی که آنها به آن دچار شده‌اند، پیچیده‌تر و جدی‌تر از این حرف‌هاست.

وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: همه می‌دانند که 2 به علاوه‌ی 2 می‌شود 4؛ اما در کمال تعجب، دلیلش را نمی‌دانند. شاید تمام این محاسبات ریشه در درک ما از دنیای اطرافمان دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه عصر ایران

بعد از انتشار اختصاصی شب طلایی یوسف حاتمی‌کیا، اکران آنلاین فیلم سینمایی تفریق به کارگردانی مانی حقیقی از چهارشنبه در شبکه نمایش خانگی آغاز می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بعد از انتشار اختصاصی «شب طلایی» یوسف حاتمی‌کیا، اکران آنلاین فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی از چهارشنبه در شبکه نمایش خانگی آغاز می‌شود.

وب‌گاه فرارو

نادره فرزنده احمدی، مادر صنم علیزاده که در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور با یکدیگر همکلاس بودند، همزمان فارع‌التحصیل شدند.

وب‌گاه فرارو

قاسمی، جمعیت‌پژوه می‌گوید آماری از سوی برخی مسئولان و کارشناسان داده شده مبنی بر اینکه از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق ختم می‌شود، این آمار کاملاً نادرست است. نتیجه آن آمار ایجاد فضایی بسیار سیاه و یاس‌آلود بود و افراد را از ازدواج منصرف می‌کند. از هر 36 ازدواج یک مورد از آن‌ها به طلاق ختم می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

اخیرا درباره مقایسه آمار ازدواج و طلاق‌های ناظر به همین ازدواج‌ها در بازه پنج ساله کار تحقیقی صورت گرفته است که نشان می‌دهد از هر 36 ازدواج یک مورد از آنها به طلاق ختم می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

نادره فرزنده احمدی، مادر صنم علیزاده که در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور با یکدیگر همکلاس بودند، همزمان فارع‌التحصیل شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

متخصص روانشناسی بالینی کودک و نوجوان گفت: هر چقدر زوجین حرمت همدیگر را نگه دارند، حس خوب و عاشقانه نسبت به هم را بیشتر درک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

برای همه عادات سالم ما عاداتی وجود دارند که از خط قرمز زشت بودن عبور می‌کنند. با این وجود، این رفتار‌های به ظاهر بی‌ضرر اگر شدید باشد در واقع می‌توانند اثرات منفی بر جای بگذارند. از بین بردن عادات در جوانی ممکن است دشوار باشد به طوری که مجله اروپایی روانشناسی اجتماعی نشان می‌دهد ترک آن بین 18 تا 254 روز به طول می‌انجامد.

وب‌گاه فرارو

عشق به یک اندازه متعلق به شاعران و دانشمندان است زیرا به یک اندازه متعلق به روح و بدن است. قرار گرفتن یکی در مقابل دیگری یک شرط از ابتدا همراه با باخت است: درک واقعی عشق به هر دو متکی است. عشق جادو و هورمون است اتحاد معنوی و شلیک سیناپسی، یک تجربه عاطفی و یک سازوکار بیولوژیکی است.