دوشنبه 2 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تئاتر کودک یکی از مهترین هنر‌های نمایشی است و در این گزارش به معرفی برخی نمایش‌های در حال اجرا پرداخته‌ایم.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

انتشارات ققنوس کتاب «روان‌شناسی هنر» نوشته جرج مدر را با ترجمه سهند سلطان‌دوست منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در این برگ بازجویی که در زندانقصر تنظیم شده، ایشان تنها نوشته‌اند:« چون استقلال قضایی در ایران نیست و قضات محترم در تحت فشار هستند، نمی‌توانم به بازپرسی جواب دهم». منبع: جماران

خبرگزاری تسنیم

کم دانشی عوامل تولید از دوران کودکی، حلقه مفقود شده کودکی به نام «سینمای کودک» در ایران است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: تنهایی، احساسی است که بیشتر مردم آن را تجربه می کنند؛ احساسی که ریشه در دوران کودکی دارد و طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران با بیماری های در آینده از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری های روحی (مانند پریشانی روانی، افسردگی و آسیب به خود) یا جسمی (مانند بیماری عروق کرونر قلب) در ارتباط است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس اداره‌کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و کارشناس روانشناسی سلامت معتقد است که مرز میان مصرف تفننی و اعتیاد بسیار باریک است و در این مسیر نه تنها عمده مصرف‌های تفننی و نامنظم به سوء مصرف موادمخدر و اعتیاد تبدیل می‌شود بلکه تفاوت وضعیت جسمی افراد نیز تغییری در گرفتاری دام اعتیاد ایجاد نمی‌کند.

خبرگزاری مهر

گلستان می‌گوید: «هر جنبش اجتماعی احتیاج به قهرمان دارد. نمی‌توانستیم برای مردم روستایی که در شهرها تضاد را می‌دیدند و داشتند انقلاب می‌کردند، چه‌گوارا را به‌عنوان نمونه انقلابی معرفی کنیم.»

خبرگزاری مهر

در هجدهمین جلسه کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس 32 انجمن علمی دانشجویی تک رشته‌ای و بین رشته‌ای موافقت شد.

خبرگزاری مهر

در آستانه رحلت امام خمینی (ره) انتشارات راه یار سه کتاب ««امام؛ فراتر از مرزها»، «در آغوش قلب ها» و «روحی جان سلام» را برای مطالعه و مرور به مخاطبان عرضه کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هجدهمین جلسه کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد به ریاست حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد و با حضور نمایندگان معاونت‌های علوم انسانی و هنر، علوم، مهندسی و کشاورزی و علوم پزشکی و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد. شهاب خاقانی، مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد...

وب‌گاه فرارو

مطالعه‌ای که در Comprehensive Psychiatry منتشر شد، 12 فضانورد را مورد مطالعه قرار داد که به مدت 72 ساعت در انزوا یا 72 ساعت محرومیت از خواب قرار گرفتند. گروهی که مجبور بودند سه روز بیدار بمانند، در مقایسه با گروهی که مجبور بودند سه روز در تنهایی زندگی کنند، ضربان قلب، خلق منفی بالاتر و احساسات مثبت کمتری داشتند.

وب‌گاه 55 آنلاین

فال عشق به تعبیری سنتی یک روش پیش‌بینی است که در آن با مطالعه نشانه‌های مختلفی از جمله خطوط دست، تاریخ تولد و البته شنیدن سوالات مختلف مرتبط با عشق، قصد پیش‌بینی آینده رابطه عاطفی فرد را داریم. با این حال، این نوع پیش‌بینی ها بسیاری از متخصصین روانشناسی و جامعه‌شناسان به عنوان یک روش تأیید نشده شناخته شده‌اند و به عنوان یک تفریح نوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آئین امضای تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین شهرداری تهران با وزارت علوم، معاونت علمی رئیس جمهور و دانشگاه تهران مبنی بر راه‌اندازی ناحیه نوآوری تهران در محل پارک علم و فناوری برگزار شد. علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در آئین امضای این تفاهم‌نامه ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) ابراز داشت: شهر تهران کلانشهری است که هر اتفاقی در آن می‌افتد توسط سایر کلانشهرها...