دوشنبه 2 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه گسترش

بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، به طور میانگین سالانه بین 350 تا 530 هزار سقط در کشور انجام می‌شود و تقریبا یک سوم تولدها در کشور از دست می‌رود. از این تعداد تنها حدود 10 تا 12 هزار سقط با مجوز قانونی و از سوی پزشکی قانونی انجام می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازدید از اماکن گردشگری در نوروز 1402 با رونق خوبی روبه‌رو شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بالغ بر 2900 نفر از بیماران مبتلا به فنیل‌کتونوری و خانواده‌های آنان تحت پوشش حمایت‌های درمانی، تغذیه‌ای و آموزشی سازمان بهزیستی قرار دارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سید رضا میرجعفری، نادر سهرابی مجری پرتلاش این روزهای حوزه کتاب با برنامه تخصصی کتابگردی از نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران سعی می کرد تا آخرین اخبار و اطلاعات حوزه کتاب، نویسندگان، فعالین و افراد جدی این حوزه را هر شب از شبکه افق به مخاطبین برساند، وی که علاوه بر اجرا یک نویسنده و فعال فرهنگی هم محسوب می شود در نمایشگاه کتاب در گفت و گو با...

وب‌گاه فرارو

به طور میانگین سالانه 350 هزار تا 530 هزار مورد سقط جنین در کشور انجام می‌شود که از این میزان حدود 10 تا 12 هزار مورد مجوزدار است و توسط پزشکی قانونی انجام می‌شود. حدود 10 تا 12 هزار مورد هم سقط غیرارادی است و بقیه آن سقط غیرقانونی و جنایی است که شامل دو دسته می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

به گفته این پژوهشگر حوزه جمعیت، از حدود 94 تا 95 درصد سقط غیرقانونی 3 تا 4 درصد ناشی از روابط نامشروع و خارج از عرف و خانواده است اما 91 تا 92 درصد سقط جنین‌ها محصول نهاد خانواده مشروع است و این جای نگرانی بسیاری دارد.

خبرگزاری مهر

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه جمعیت از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت هر کشور است، گفت: در سازمان پزشکی قانونی کشور اقداماتی فراتر از تکالیف قانونی در این زمینه صورت گرفته است.

خبرگزاری مهر

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از آنجا که نوزادان مبتلا به فنیل کتونوری، بلافاصله بعد از تولد هیچگونه علامت بالینی نشان نمی‌دهند، اولین گام در درمان بیماری تشخیص به موقع است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، به طور میانگین سالانه بین 350 تا 530 هزار سقط در کشور انجام می‌شود و تقریبا یک سوم تولدها در کشور از دست می‌رود. از این تعداد تنها حدود 10 تا 12 هزار سقط با مجوز قانونی و از سوی پزشکی قانونی انجام می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت تاکنون که حدود 18 ماه از آن می‌گذرد، در سازمان پزشکی قانونی کشور اقداماتی فراتر از تکالیف قانونی در این زمینه صورت گرفته و دستورالعمل ماده 56 این قانون در سازمان تدوین شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1402 طی نوبت‌های صبح و عصر روز‌های پنجشنبه 4 خرداد و جمعه 5 خرداد در 34 حوزه امتحانی برای 46 رشته امتحانی و 11 مجموعه امتحانی طبق جدول برگزار خواهد شد. گشایش درب ورود حوزه برای نوبت صبح ساعت 7:30 صبح و برای نوبت عصر ساعت 13:30 بعدازظهر است. شروع آزمون نوبت صبح راس ساعت 9 صبح و نوبت عصر راس ساعت 15 عصر...

خبرگزاری مهر

آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1402 برای 69 هزار داوطلب در روزهای 4 و 5 خرداد برگزار می شود. کارت ورود به جلسه از امروز 31 اردیبهشت در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

خبرگزاری تسنیم

شاید ادبیات کودک و نوجوان در این سال‌ها بیش از هر زمان دیگری به قیصر امین‌پورها و امیرحسین فردی‌های دیگری نیاز دارد تا برای این حوزه پدری کنند.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 327 کودک کار در این استان خبر داد.