چهارشنبه 18 مهر 1403

روایتی از تجمع امروز دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روایتی از تجمع امروز دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حدود 100 تا 150 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف امروز در مقابل دانشکده کامپیوتر این دانشگاه تجمع و با حرکت در صحن دانشگاه شعار‌هایی علیه نظام و نهاد‌های وابسته به آن سر دادند. در بدو شروع این تجمع ابوالحسنی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با حضور در جمع معترضین به سخنرانی در خصوص تبعات تجمعات بدون مجوز و شعار‌های تند برای آزادی دو دانشجوی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حدود 100 تا 150 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف امروز در مقابل دانشکده کامپیوتر این دانشگاه تجمع و با حرکت در صحن دانشگاه شعار‌هایی علیه نظام و نهاد‌های وابسته به آن سر دادند.

در بدو شروع این تجمع ابوالحسنی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با حضور در جمع معترضین به سخنرانی در خصوص تبعات تجمعات بدون مجوز و شعار‌های تند برای آزادی دو دانشجوی بازداشتی و یا حاضرین در تجمع پرداخت؛ البته گفتگوی اساتید با معترضین برای جلوگیری از سر دادن شعار‌های تند بی‌نتیجه ماند و شعار‌ها ادامه یافت.

همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان انقلابی نیز در واکنش به شعار‌های تند معترضین با حرکت از محل مسجد به طرف سردر دانشگاه شعار‌هایی همچون هوادار انگلیس، منافق کاسه‌لیس، از ایذه تا کردستان، مرگ بر آشوبگر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، دانشجوی آشوبگر اخراج باید گردد و عروسک‌های خیمه‌شب بازی‌اند، بیچاره‌ها فکر براندازی‌اند سر دادند؛ که این واکنش به درگیری بین دو طرف منجر شد، اما با دخالت نیرو‌های حراست از ادامه درگیری جلوگیری به عمل آمد.

درگیری بین معترضین و دانشجویان انقلابی در صحن دانشگاه صنعتی شریف و به ویژه در مقابل دانشکده سابق هوا فضا به دلیل شعار‌های تند معترضین چندین مرتبه تکرار شد و حتی معترضین به پرتاب بطری‌های آب، آجر و شاخه‌های درخت اقدام کردند.

با افزایش درگیری و بی‌حالی یکی از دانشجویان، آمبولانس مرکز بهداشت در محل حضور یافت و نسبت به مداوای این دانشجو اقدامات لازم صورت گرفت.

با توجه به شرایطی که امروز در دانشگاه صنعتی شریف روی داد از طرف معاونت آموزشی کلیه کلاس‌های درس از ساعت 16:30 تعطیل شد.

با پایان درگیری‌ها به دلیل بسته بودن در آزاری دانشجویان از طرف در شمالی از دانشگاه خارج شدند.