پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

روایت وزیر اقتصاد از برخورد یک رانت‌خوار برای جلوگیری از حذف ارز ترجیحی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
روایت وزیر اقتصاد از برخورد یک رانت‌خوار برای جلوگیری از حذف ارز ترجیحی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز دوشنبه (30 خردادماه) در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت، اظهار داشت: در نگاه و رویکرد اقتصاد سرمایه‌سالارانه به جهت اینکه آزادی‌های ویژه‌ای برای عامه مردم فراهم است، مدعیان آن رویکرد می‌توانند بگویند که اقتصاد مردمی را پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در یک تعریف ساده و مبتنی بر بسیاری از اصولی که تدوین کننده‌های قانون اساسی در نظر داشتند، هر چقدر به سمت دسترسی طبقات مردم به سرمایه‌های اقتصادی برویم و همچنین امکان نقش‌آفرینی مستقل بیشتری در عرصه تولید و داد و ستد‌ها برای مردم فراهم کنیم و بهره‌مندی طبقات بیشتری از مردم را از منافع، درآمد‌ها و رفاهیات کشور فراهم کنیم، می‌توانیم مدعی شویم که اقتصاد ما بیشتر رنگ و بوی مردمی دارد.

وزیر اقتصاد گفت: در دوره پهلوی اول و دوم اساساً نوع رویکرد و نگاه‌ها این بود که ما به سمت دولت مدرن شبه صنعتی نفتی برویم، آن الگو استعداد زیادی در پرورش این سه مولفه اقتصاد مردمی را نداشت.

وی افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، دوره‌هایی را شاهد هستیم که این مجال بیشتر فراهم شده یعنی هم در مسأله دسترسی به منابع و سرمایه‌ها و هم در نقش‌آفرینی حوزه تولید و دادو ستد. در دوره‌هایی توانستیم به آن الگو نزدیک‌تر شویم و در آن یک اجماع و ادراک عمومی وجود داشت، اما متاسفانه در دهه 70 از مولفه‌های اقتصادی که مردم بودند دورتر شدیم و جریان‌های اقتصادی کم‌کم نقش‌آفرینی‌هایی را ایجاد کردند، گرچه به ظاهر بیرون دولت اند، اما از مردم نیستند.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید احسان خاندوزی

اقتصاد وزیر اقتصاد انقلاب اسلامی اقتصادمردمی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
روایت وزیر اقتصاد از برخورد یک رانت‌خوار برای جلوگیری از حذف ارز ترجیحی 2