جمعه 31 فروردین 1403

روز دوم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس به تعویق افتاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز دوم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس به تعویق افتاد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، بارش باران و برودت هوا برای فردا جمعه هشت بهمن، برگزاری روز دوم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه این شهرستان به تعویق افتاد.

بهروز نیازی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، روز دوم و پایانی هفته چهاردهم این مسابقات در صورت مساعد بودن شرایط جوی عصر روز شنبه 9 بهمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای روز دوم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس 68 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" توسط مالکان آنها ثبت نام شدند که قرار است در هفت دور شامل 2 دور هزار متری، سه دور هزار و 200 متری و 2 دور هزار و 600 متری با هم به رقابت بپردازند.

نیازی اضافه کرد: جوایز نقدی پیش بینی شده برای روز دوم و پایانی هفته سیزدهم این مسابقات مبلغ سه میلیارد و 304 میلیون ریال تعیین شده است.

روز نخست هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

برچسب‌ها