دوشنبه 23 مهر 1403

روز قدس، روز وحدت امت اسلام علیه استکبار جهانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس، روز وحدت امت اسلام علیه استکبار جهانی است

یزد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روز حهانی قدس روز بزرگ همبستگی امت اسلام و همه آزادیخواهان جهان علیه استکبارجهانی به خصوص اسراییل غاصب است.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز جهانی قدس هر سال در کشور ما و بین ملت‌های مختلف یک فرصت عظیم برای گسترش خشم امت اسلام علیه غاصبان صهیونیستی است.

وی ادامه داد: در این روز باید ملت‌های مسلمان و تمامی ستم‌دیدگان عالم در صفی منسجم بنحو مناسب بر اساس شرایط به خصوص در سال‌جاری و جود بیماری کرونا تنفر و خشم انقلابی خود را علیه اشغالگران قدس نشان دهند.

این مسوول اظهار کرد: تاکنون برای بیان اعلام انزجار علیه اسرائیل غاصب اقدام‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زیادی صورت گرفته ولی قطعا به هیچ وجه کافی نیست و باید بر تداوم امور در این زمینه مهم افزوده شود.

فخرالدینی بیان کرد: در سال‌جاری به خاطر کرونا باید فعالیت‌های بزرگداشت روز جهانی قدس با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی در کنار رسانه‌ها به عمل آید.

وی تاکید کرد: در این خصوص تهیه و نشر کلیپ‌های فرهنگی، بصیرتی و معرفتی و مسابقات فرهنگی نقش مهمی در زنده نگه داشتن روز قدس و ماندگاری آن در بین مردم و نسل جوان دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز قدس (ساعت 12ظهر) دقایقی سرود مربوط به فلسطین و انتفاضه قدس از ماذنه‌های اماکن مذهبی پخش می‌شود.

فخرالدینی گفت: در تمام مناطق و شهرستان‌ها توسط مردم و تشکل‌های فرهنگی در فضای مجازی ویژه برنامه های مختلفی در خصوص وز جهانی قدس تهیه و پخش می شود.

حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

*س_برچسب‌ها_س*