یک‌شنبه 22 مهر 1403

روسیه: بارها اسرائیل را از اقدامات یک جانبه غیرقانونی برحذر داشته‌ایم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روسیه: بارها اسرائیل را از اقدامات یک جانبه غیرقانونی برحذر داشته‌ایم

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در واکنش به خروج تشکیلات خودگردان فلسطین از تمامی موافقتنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کرد: بارها شرکای اسرائیلی را از اجرای طرح‌های یکجانبه برخلاف مبانی بین‌المللی بویژه قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل برحذر داشته‌ایم.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم که یکپارچگی اراضی کرانه باختری رود اردن که شرط لاینفک پایداری کشور آینده فلسطین بر طبق مرزهای سال 1967 میلادی است، در نتیجه الحاق بخشی از اراضی فلسطین در کرانه باختری رود اردن امکان پذیر نخواهد بود.

«چنین اقدامات توسعه طلبانه ای از سوی اسراییل می‌تواند باعث تحریک موجی از خشونت در اراضی فلسطین و بی‌ثباتی اوضاع در کل منطقه خاورمیانه شود و این امر موجب نگرانی ما است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روسیه بر موضع اصولی خود در حمایت از حل و فصل جامع و پایدار مناقشه فلسطین و اسراییل بر مبنای اصل دو کشور در چارچوب موازین حقوق بین الملل تاکید می‌کند. تمامی طرف‌ها را فرا می‌خوانیم از هر گونه گامی که می‌تواند موجب تحریک تنش جدید و خطرناک در منطقه و مانع ایجاد شرایط لازم جهت تجدید مذاکرات مستقیم فلسطین و اسراییل شود، پرهیز کنند.

«روسیه همانند سایر چهار عضو میانجیگر بین‌المللی به تماس‌های خود با نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و آمریکا ادامه می‌دهد تا بتواند شرایط برگزاری دیدار با همین فرمت در آینده نزدیک با دعوت احتمالی از کشورهای علاقه‌مند عربی و اتحادیه کشورهای عربی را فراهم کند.»

*س_برچسب‌ها_س*