شنبه 21 مهر 1403

روسیه برای میزبانی دیدار عباس و نتانیاهو اعلام آمادگی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روسیه برای میزبانی دیدار عباس و نتانیاهو اعلام آمادگی کرد

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که مسکو برای میزبانی دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آمادگی دارد.

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد: میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در گفت وگوی تلفنی با «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که روسیه آمادگی دارد دیدار محمود عباس رئیس جمهوری فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مسکو را برنامه ریزی کند.

در جریان این گفت وگوی تلفنی، الشیخ طرف روسی را از تصمیمات اخیر رهبری فلسطین در مورد روابط با اسراییل مطلع کرد.

بوگدانف نیز بر موضع طرف روسیه برای حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تاسیس حکومت خود در مرزهای 1967 به پایتختی اورشلیم شرقی (بیت المقدس) که با اسراییل در صلح و آرامش زندگی کند، تاکید کرد.

در ادامه گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف روسی بر آمادگی خود برای ادامه تلاش ازجمله درچارچوب گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه برای کمک برای برقراری مذاکرات سازنده بین فلسطین و اسراییل بر اساس معیارهای روند حل و فصل مسائل خاورمیانه تاکید کرد.

در همین حال بوگدانف خاطرنشان کرد که پیشنهاد طرف روسی برای برگزاری دیدار نتانیاهو و عباس در مسکو که قبلا اعلام شده بود به قوت خود باقی است.

گفتنی است دیدار محمود عباس و بنیامین نتانیاهو می بایست در پاییز سال گذشته برگزار می‌شد که به دلیل اختلافات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلیل توسعه طلبی این رژیم برگزار نشد.

روسیه عضو گروه چهارمیانجی گران بین المللی خاورمیانه است که به همراه آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا، سه عضو دیگر آن در مساله فلسطین وساطت می‌کند.

تا کنون تلاش های این گروه نتیجه ای برای فلسطین نداشته است و رژیم صهیونیستی به اشغالگری و غصب سرزمین های بیشتر فلسطینیان ادامه می دهد.

*س_برچسب‌ها_س*