دوشنبه 16 مهر 1403

روسیه در تعداد قربانیان کرونا رکورد زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روسیه در تعداد قربانیان کرونا رکورد زد

مسکو - ایرنا - شمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان در روسیه به دلیل ابتلا به کرونا هر روز حدنصاب تازه‌ای به ثبت می‌رساند و در 24 ساعت اخیر و در رکوردی جدید، 524 نفر جان باختند و مجموع جان باختگان به 38 هزار و 62 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از مسکو ستاد مبارره با کرونای روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت اخیر 25 هزار و 487 بیمار شناسایی شد و مجموع مبتلایان به دو میلیون و 187 هزار و 990 نفر رسید. 25 هزار و 73 بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز اخیر در روسیه بهبود یافته و مجموع بهبودیافتگان به یک میلیون و 685 هزار و 492 نفر افزایش یافت. بیشترین موارد ابتلا در 24 ساعت اخیر در مسکو (6075 مورد)، سنت پترزبورگ (3669 مورد) و حومه مسکو (1022 مورد) به ثبت رسیده است. در حالی که شمار روزانه جان‌باختگان و مبتلایان در روسیه جهشی بی سابقه را تجربه می‌کند، ترس از پیامدهای زیانبار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر، دولت این کشور را در دوراهی دشواری قرار داده است.

رکوردهای جدید قربانیان و مبتلایان ناشی از بیماری در حالی است که هنوز تدابیر شدیدی در این کشور بکار گرفته نشده است اما برخی از مقامات بهداشتی و شهروندان روسیه خواستار قاطعیت بیشتر در اعمال محدودیت‌ها هستند.

البته دولت روسیه به استانداران، روسای مناطق و جمهوری‌های خودمختار این کشور اختیار داده است که با توجه به شرایط هر استان یا منطقه شیوه نامه‌های سختگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*