چهارشنبه 18 مهر 1403

رویکرد شورای روابط عمومی‌های زنجان بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید اطلاع‌رسانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویکرد شورای روابط عمومی‌های زنجان بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید اطلاع‌رسانی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: رویکرد مهم شورای روابط عمومی‌های این استان در سال جاری، شیوه‌های بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید برای اطلاع‌رسانی چرا که پیش از این بیشتر پیام‌ها به صورت متنی بود که جذابیت چندانی برای مخاطب ندارد و برای اطلاع‌رسانی باید از شیوه‌های جدید استفاده شود.

غلامرضا الهی‌سرشت روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با بیان اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان 2 رویکرد برای سال 99 در دستور کار قرار داده است، افزود: رویکرد بعدی که در سال گذشته نیز انجام شد، استمرار برنامه توانمندسازی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: آموزش‌های لازم در این زمینه در صورت امکان به صورت حضوری و در غیر این صورت به صورت غیرحضوری برای جامعه هدف ارائه می‌شود.

الهی‌سرشت با بیان اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان زنجان در سال گذشته هشت جلسه برگزار کرد، گفت: گرامیداشت هفته دولت، برنامه‌های دهه فجر، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مقابله با بیماری کرونا بخشی از مهمترین محورهای این جلسات بود.

مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری زنجان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه میز خدمت دستگاه‌های اجرایی با حضور بیش از 140 دستگاه، توانمندسازی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌ها با ارائه 60 ساعت آموزش، تبیین دستاوردهای دستگاه‌ها از دهه فجر 97 تا دهه فجر 98 در قالب اینفوگرافی، بیان اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌ها با رویکرد پنج برنامه محوری در قالب نقشه راه مورد تاکید استاندار محترم و ایجاد وحدت و انسجام و دعوت از مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از شاخص‌ترین اقدامات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان زنجان در سال 98 بود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین سال جاری بیش از 2.5 میلیون پیام در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مردمی منتشر شده که توسط محتوای آن توسط روابط عمومی‌ها دستگاه‌های اجرایی تولید شده است.

الهی‌سرشت ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در جشنواره شهید رجایی، میزان ارتباط مدیران با رسانه‌ها باشد.

وی با اشاره به پیگیری استاندار زنجان برای اختصاص وام 10 میلیون تومانی به خبرنگاران در راستای رفع مشکلات این قشر، گفت: متقاضیان این تسهیلات، درخواست خود را به روابط عمومی استانداری ارائه دهند.

الهی‌سرشت افزود: این تسهیلات به متقاضیان فعال در رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

6 هزار میلیون ریال هزینه آگهی به نشریات استان زنجان پرداخت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: در سال گذشته در مجموع 6 هزار و 91 میلیون ریال بابت چاپ آگهی‌ها به نشریات این استان پرداخت شده و سه هزار و 830 کادر خارج از نامه‌های ارشاد در نشریات چاپ شده است.

فاطمه گرباسی اظهار داشت: ارجاع و توزیع آگهی‌های دولتی به نشریات دارای شرایط، ضوابط، قانون و آیین‌نامه مشخصی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع، روزنامه‌ها 688 مورد، هفته‌نامه‌ها 109 مورد و دوهفته‌نامه‌ها 41 مورد چاپ داشتند و متوسط نظم در چاپ این رسانه‌ها نیز به ترتیب 51.47، 13.4 و 19.7 درصد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اعتبار تخصیص‌یافته به خانه مطبوعات این استان در سال‌های 97 و 98 گفت: در مجموع 2 هزار و 75 میلیون ریال برای برگزاری جشنواره مطبوعات و همچنین تجلیل از خبرنگاران به خانه مطبوعات پرداخت شده است.

87 رسانه دارای مجوز در استان زنجان فعالیت می‌کنند

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان نیز مجموع رسانه‌های دارای مجوز این استان را بر اساس آخرین آمار سامانه وزارت ارشاد 87 مورد خواند و گفت: پنج روزنامه، 20 هفته‌نامه، 10 دوهفته‌نامه، 11 ماهنامه، 2 دوماهنامه، 10 فصلنامه و 2 دوفصلنامه در کنار 18 پایگاه خبری و خبرگزاری در استان فعال هستند.

یوسف ناصر افزود: نمایندگی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های سراسری نیز به این آمار اضافه می‌شوند.

وی اظهار داشت: خانه مطبوعات استان زنجان 113 نفر عضو دارد و سامانه به صورت 24 ساعته آماده ثبت‌نام از متقاضیان عضویت است.

ناصر با بیان اینکه در پنج سال گذشته جشنواره مطبوعات هر سال برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه‌های استان موثر بوده است.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا جشنواره رسانه و کرونا نیز توسط خانه مطبوعات برگزار شد که آثار آن دریافت شده و در حال جمعبندی برای داوری و اعلام نتایج است.

وی گفت: امسال علاوه بر جشنواره مطبوعات استان، جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور نیز پس از 10 سال به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

چند تن از اصحاب و مدیران مسؤول رسانه‌ها در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*