دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

یبوست، مشکلی شایع در دستگاه گوارش است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند کم‌تحرکی، کم‌آبی بدن، رژیم غذایی نامناسب و بدون فیبر، برخی دارو‌ها و بیماری‌ها ایجاد شود. یکی از راه‌های طبیعی و موثر برای رفع یبوست، مصرف میوه‌های حاوی فیبر بالا است.

وب‌گاه فرارو

حتما شما هم در دور و اطراف خود کسانی را دارید که مبتلا به میگرن هستند یا خودتان به این بیماری مبتلا هستید، بنابراین دانستن این‌که برخی مواد غذایی سبب تشدید حملات میگرنی می‌شوند بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وب‌گاه فرارو

انار میوه‌ای با طعم ترش و شیرین و گًس است که طرفداران بسیاری دارد. این میوه کم‌کالری و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، فواید بسیاری دارد و به محافظت در برابر بیماری‌ها و همچنین بهبود سلامت قلب هم کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

ویتامین C، یکی از ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت است که در بسیاری از عملکرد‌های بدن نقش دارد. مصرف کافی این ویتامین در فصل زمستان برای پیشگیری از بیماری‌های شایع نظیر آنفلوانزا توصیه می‌شود که گنجاندن منابع غذایی و در صورت نیاز مکمل آن، اهمیت دارد.

وب‌گاه فرارو

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن ماهی می‌تواند علائم ADHD را در برخی از کودکان کاهش دهد و مهارت‌های ذهنی آن‌ها مانند تفکر، به خاطر سپردن و یادگیری را بهبود بخشد. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است و مکمل‌های امگا 3 نباید به عنوان درمان اولیه استفاده شوند. امگا 3 ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند و تأثیر مثبتی بر کاهش تدریجی حافظه مرتبط با پیری...

وب‌گاه فرارو

نوجوانی دوره رشد فکری و عاطفی همراه با رشد جسمانی است و تغذیه نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارد، مطالعات نشان داده که مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی، با بهبود عملکرد تحصیلی در نوجوانان ارتباط دارد.

وب‌گاه فرارو

ورزش عامل اصلی در کالری‌سوزی است، اما در کنار آن، عادات تغذیه‌ای و غذا‌هایی که می‌خورید نیز می‌توانند این میزان را افزایش دهند. اگر می‌خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید، باید یکسری عادات را در رژیم غذایی خود اعمال کنید.

وب‌گاه فرارو

حفظ منظم تناسب اندام و پیروی از رژیم غذایی متعادل برای سلامت عمومی و تندرستی هر فردی مفید است -، اما نمی‌دانیم آیا فعالیت بدنی می‌تواند به‌طور قطع خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان یا مرگ بر اثر این بیماری را کاهش دهد یا خیر. چیزی که می‌دانیم این است که مردان بالای 50 سال، مردان سیاه‌پوست بالای 45 سال و مردانی که سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارند، همگی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا...

وب‌گاه فرارو

همه‌روزه رژیم‌های غذایی جدیدی در حال ظهور هستند، اما رژیم غذایی موسوم به کم کربوهیدرات سال‌ها است که جایگاه و محبوبیت خود را حفظ کرده و افراد بسیاری در جهان برای کاهش وزن خود از آن استفاده می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

لقمه مرغ و سبزیجات یک لقمه سالم و بسیار خوشمزه است که می‌توانید به راحتی آن را با دستگاه ساندویچ‌ساز درست کنید.

وب‌گاه فرارو

«محصولات لبنی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم، منیزیم و فسفر هستند که ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون کمک کند.»

وب‌گاه فرارو

حفظ وزن ایده‌آل و کاهش مقاومت به انسولین برای کاهش عوارض تنبلی تخمدان، اهمیت بالایی دارد. مصرف غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند، به مدیریت سطح قند خون و کاهش وزن کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

از کمردرد گرفته تا میگرن تعداد فزاینده‌ای از افراد با درد مداوم زندگی می‌کنند، اما اقدامات بسیاری وجود دارد که مبتلایان به درد مزمن می‌توانند انجام دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیا تجربه لحظاتی را دارید که نتوانسته‌اید اسم شخصی یا رستورانی را که هفته گذشته در آنجا ناهار خورده‌اید به یاد بیاورید یا کلیدهایتان را جا بگذارید؟ حتماً پیش آمده و شاید هم نگران شده‌اید.

وب‌گاه فرارو

تعهد به زندگی سالم با افزایش سن می‌تواند پیامد‌های مهمی برای شادی و طول عمر شما داشته باشد. در این میان قوانین معمول اعمال می‌شوند: یک رژیم غذایی سالم و ورزش به علاوه خواب خوب (شما باید هفت تا هشت ساعت را در یک دوره 24 ساعته هدف قرار دهید)، اجتماعی بودن (تنهایی مزمن خطری معادل استعمال 15 نخ سیگار در روز را برای تان به همراه خواهد داشت) و تلاش برای جلوگیری از استرس. اگر این موارد را...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس معتقد است طول عمر طولانی آنها تا حد زیادی به سه ماده غذایی مهم بستگی دارد که در اینستاگرام خود در مورد آنها صحبت کرده است