دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

گوجه فرنگی بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مشرق نیوز نوشت: یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود و حفظ سلامت قلب، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل است که شامل تمام گروه‌های غذایی مهم از پروتئین‌ها گرفته تا چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها باشد.

وب‌گاه 55 آنلاین

کیک شکلاتی بدون تخم مرغ نوعی کیک است که در آن از تخم مرغ استفاده نمی‌شود. این کیک برای افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند یا رژیم غذایی گیاهی دارند، گزینه مناسبی است.

وب‌گاه فرارو

لبو یک خوراکی خوشمزه و خاطره انگیز برای ما می‌باشد که خوردن لبوی داغ در زمستان واقعا لذت بخش است. لبو در واقع ریشه اصلی گیاه چغندر است. لبو به عنوان یک داروی گیاهی و رنگ خوراکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لبو سرشار از فولات و منگنز، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، پانوتنیک اسید، کولین، بتایین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محدودیت غذایی پیری مغز را کند می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به عوارض نوشیدن مایعات همراه غذا، گفت: نوشیدن آب و سایر مایعات حین غذا خوردن در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می‌کند، این کار باعث رقیق شدن شیره گوارشی و تجمع سموم در بدن شده و در دراز مدت می‌تواند افراد را به بیماری‌های مختلف مبتلا کند.

وب‌گاه فرارو

غذا‌های سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های مفید مانند تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی با تقویت متابولیسم می‌توانند به مرور زمان چربی شکمی را آب کنند و وزن شما را کاهش دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به عوارض نوشیدن مایعات همراه غذا، گفت: نوشیدن آب و سایر مایعات حین غذا خوردن در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می‌کند، این کار باعث رقیق شدن شیره گوارشی و تجمع سموم در بدن شده و در دراز مدت می تواند افراد را به بیماری‌های مختلف مبتلا کند.

وب‌گاه فرارو

اگر کبد به درستی کار نکند، ممکن است عوارض مختلفی از جمله عفونت، کمبود الکترولیت و خونریزی ایجاد شود. بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای به حداکثر رساندن سلامت کبد عبارتند از: ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، روی (زینک).

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود و حفظ سلامت قلب، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل است که شامل تمام گروه‌های غذایی مهم از پروتئین‌ها گرفته تا چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مشکلات کبدی در همه جای دنیا شایع هستند و اغلب به سبک زندگی یا عوامل ژنتیکی مربوط می‌شوند. برخی از بیماری‌های کبدی عبارتند از: هپاتیت، بیماری کبد چرب غیر الکلی، نارسایی کبد و التهاب کبدی. عادات سالم سبک زندگی مانند ورزش، رژیم غذایی متعادل و مصرف مکمل‌های مناسب همگی دست به دست هم می‌دهند تا عملکرد کبد را به طور صحیح تنظیم کنند و سلامت آن را ارتقا دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

غذاهای سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های مفید مانند تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی با تقویت متابولیسم می‌توانند به مرور زمان چربی شکمی را آب کنند و وزن شما را کاهش دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: این جوانه‌ها حاوی سمی به نام سولانین هستند که می‌تواند باعث مشکلاتی مانند سردرد، استفراغ و سایر عوارض گوارشی شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارزش غذایی برخی از ابر (سوپر) غذاها فراتر از تغذیه صرف است. این مواد غذایی دارای خواص منحصر به فردی هستند که بر روحیه و سلامت روان ما تأثیر مثبتی می‌گذارند. همانطور که طعم این ابرغذاها را می‌چشید، به یاد داشته باشید که تغذیه بدن به معنای تغذیه ذهن شما نیز هست و به شادتر شدن کمک می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نتایج یک مطالعه بزرگ بین‌المللی نشان داد بیش از 80 درصد از سیگاری‌ها یا سیگاری‌های سابق که سرطان ریه در آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شده تا 20 سال بعد همچنان زنده بودند.