دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه گسترش

افراط در مصرف قندها منجر به افزایش وزن، تجمع چربی در ناحیه شکم، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش سطح التهاب در بدن و ابتلا به بیماری کبد چرب می‌شود. علاوه بر این، زیاده‌روی در مصرف قندها ممکن است منجر به بروز مشکلات زیر در بدن شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مطالعات اخیر نشان داده است که سی‌تی‌اسکن قفسه سینه با دز پایین در تشخیص تومورهای اولیه ریه بسیار موثر است و استفاده از آن، مرگ و میر ناشی از این سرطان را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد نه‌تنها باید به آنچه که می‌خورند توجه کنند، بلکه باید بر روی زمان غذا خوردن خود نیز تمرکز کنند تا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در این مطلب به برخی از غذاها و ادویه های رایج اشاره می‌کنیم که می‌توانند به طور موثر وضعیت کبد چرب را برطرف کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق نتیجه تحقیقات انجام شده نواع غذاها می‌توانند به تقویت خلق‌وخو و حتی کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تعدادی از روغن‌های خوراکی سالم برای قلب وجود دارند که می‌توان با جایگزینی آن‌ها با روغن‌های دارای چربی ترانس از وقوع عوارض قلبی تا حد زیادی پیشگیری کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق نتایج تحقیقات افراد با گروه خونی "آ" نسبت به دیگر گروه های خونی بیشتر با خطر سکته پیش از 60 سالگی رو به رو هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شش ابر غذای استثنایی که به دلیل ویژگی‌های طبیعی‌شان به عنوان اصلی ترین تقویت کننده خلق و خو نیز شناخته می‌شوند را مشاهده کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از دانستن این موضوع شگفت زده خواهید شد که افزودن چند ماده ساده به آب گرم می‌تواند به بهبود طبیعی بیماری کبد چرب کمک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: نتایج یک مطالعه بزرگ بین‌المللی نشان داد بیش از 80 درصد از سیگاری‌ها یا سیگاری‌های سابق که سرطان ریه در آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شده تا 20 سال بعد همچنان زنده بودند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

وب‌گاه فرارو

بسیاری از خواص سیب مربوط به میزان فیبر خوب آن است که در آب سیب این فیبر وجود ندارد. در آب سیب میزان قند بیشتری وجود دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیب دارای خواص بسیار زیادی بوده و همه متخصصان به ویژه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند هرروز از این میوه استفاده کنید.

وب‌گاه فرارو

انجمن سرطان آمریکا تخمین زده است که تقریباً دو میلیون آمریکایی در سال گذشته (2023) به سرطان مبتلا شده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سیب میوه‌ای دوست داشتنی با تنوع بسیار است؛ این میوه دارای خواص بسیار زیادی بوده و همه متخصصان به ویژه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند هرروز از این میوه استفاده کنید.