دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

در کانادا از هر پنج بزرگسال کانادایی یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود که از هر 10 کانادایی 9 نفر در طول زندگی خود به فشار خون بالا مبتلا می‌شود. خوشبختانه نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به طور قابل توجهی از میزان فشار خون کاسته و خطر ابتلا به فشار خون را در وهله نخست کاهش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: کلم بروکلی و گل کلم، هر دو جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، دارند. هر دوی این سبزیجات چلیپایی فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید کدامیک از این دو، گل کلم یا کلم بروکلی سالم‌تر و حوشمزه‌تر هستند؟

وب‌گاه فرارو

اگر بر روی تردمیل ورزش می‌کنید و می‌دوید توصیه می‌شود که دو ساعت پیش از ورزش حدود 500 میلی لیتر مایعات بنوشید چرا که باعث هیدراتاسیون کافی شده و هم چنین آب بدن را افزایش می‌دهد. نتیجه مطالعه‌ای در سال 2015 میلادی نشان داد که برخی از ورزشکاران به قدری نگران کم آبی بدن هستند که در حین ورزش آب زیادی مصرف می‌کنند که می‌تواند مجموعه‌ای از پیامد‌های مضر را برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، روی، اسید فولیک و ویتامین‌ها می‌تواند برای سلامت مو موثر باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انتظارها به پایان رسید و واکسن سرطان لوزالمعده ساخته شد. انتظارها به پایان رسید و واکسن سرطان لوزالمعده ساخته شد. به گزارش عرشه آنلاین؛ یک کارآزمایی بالینی کوچک جدید نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به شایع‌ترین نوع سرطان پانکراس (لوزالمعده) می‌توانند از یک واکسن درمانی تجربی بهره‌مند شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزینه های زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بتوانید میل به شیرینی خود را کنترل کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

سال‌های طولانی گفته می‌شد که مصرف قهوه باعث کاهش رشد در نوجوانان می‌شود. این مطلب را تا انتها بخوانید تا از درستی یا نادرستی این نظریه مطلع شوید.

وب‌گاه مشرق نیوز

فلفل سبز حاوی فواید سلامتی است که تقریبا غیرقابل‌باور به‌نظرمی‌رسند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدت‌هاست که از شنبلیله برای فواید سلامتی آن استفاده می‌شده است (از حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح) و قدیمی‌ترین گیاه از خانواده حبوبات است که در پزشکی استفاده می‌شود.

وب‌گاه فرارو

ورزش به خصوص ورزش هوازی می‌تواند به کاهش اختلالات شناختی و خطر زوال عقل کمک کند. ورزش طولانی مدت و منظم می‌تواند بر مغز و سلامت کلی تان تاثیر مثبت بگذارد به خصوص اگر به 60 سالگی نزدیک می‌شوید. تحرک روزانه بدن کاری است که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل انجام دهید. غیرفعال بودن بر مغز تاثیر می‌گذارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

غذایی که می‌خورید و نمی‌خورید، برای حفظ سلامتی‌تان کلیدی است که سلامتی مو نیز قسمتی از آن است.

وب‌گاه فرارو

پنیر کبابی یا هالومی برای نخستین بار در جزیره قبرس تهیه شد. این پنیر بافتی نیمه‌سخت دارد و معمولا با ترکیب کردن شیر گوسفند و بز به دست می‌آید، هرچند که برخی ترجیح می‌دهند آن را با شیر گاو تهیه کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خیلی از ما بزرگ‌ترها از خوردن کلم‌ها به صورت پخته، به خاطر بوی خاصی که دارند امتناع می‌کنیم، در حالی که اگر از همان کودکی در رژیم غذایی فرزندانمان کلم را هم بگنجانیم مطمئنا در بزرگسالی هم با انواع غذاهای کلم‌دار به راحتی کنار می‌آیند. خیلی از ما بزرگ‌ترها از خوردن کلم‌ها به صورت پخته، به خاطر بوی خاصی که دارند امتناع می‌کنیم، در حالی که اگر از همان کودکی در رژیم غذایی فرزندانمان کلم...

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: درد مفاصل و التهاب مفرط در سرما بیشتر می‌شود و زمستان ها می توانند درد و سفتی بدن را تشدید کنند. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در طول هفته می تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند.

وب‌گاه 55 آنلاین

بادمجان شکم پر، یک غذای سنتی شمال ایران است که با بادمجان، گردو، سبزیجات معطر، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی، و رب انار تهیه می‌شود. این غذا، طعمی لذیذ و ملس دارد و به دلیل نداشتن گوشت، برای گیاهخواران و افرادی که به دنبال رژیم غذایی کم گوشت هستند، مناسب است.

وب‌گاه فرارو