چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پنیرهایی که چربی کمتری دارند، در صورت مصرف متعادل می توانند برای کاهش وزن مفید باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد کلسیم ممکن است برای کاهش وزن بدن مفید باشد. پنیر مانند سایر لبنیات منبعی ضروری از کلسیم برای کسانی است که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حفظ و کنترل قند خون: کنترل قند خون یکی از مهمترین اقداماتی است که فرد مبتلا به دیابت برای پیشگیری یا محدود کردن آسیب‌های عصبی می‌تواند انجام دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضله قلب برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارد و سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون اکسیژن‌رسان به عضله قلب کاهش یافته یا به طور کامل قطع شود که این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که عروق کرونر که جریان خون را به عضله قلب می‌رسانند، در اثر تجمع چربی، کلسترول و سایر مواد که در مجموع پلاک نامیده می‌شوند، تنگ شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیش از 60 درصد از افراد مبتلا به دیابت به "نوروپاتی دیابتی" مبتلا می‌شوند که به مرور دردها بیشتر، شدیدتر و طولانی‌تر می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مبتلایان دیابت، اغلب از سوزن سوزن شدن و گرفتگی دست‌ها و پاها شکایت دارند که البته موقتی بوده و متناوبا رخ می‌دهد. این اولین مرحله آسیب اعصاب در این بیماران است و نوروپاتی دیابتی یک خطر جدی برای این بیماران است؛ بطوری که دیابت می‌تواند یک عصب یا کل شبکه اعصاب را به روش‌های مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اکثر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند اغلب از مصرف پنیر اجتناب می کنند، چرا که پنیر به دلیل محتوای چربی اشباع بالا، به طور کلی به عنوان یک ماده غذایی مناسب کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: پنیرهایی مانند چدار، پنیر کلبه، ریکوتا، پارمسان و فتا که چربی کمتری دارند، در صورت مصرف متعادل می توانند برای کاهش وزن مفید باشند؛ با این حال، اجتناب از پنیرهای فوق فرآوری شده و پنیرهایی که سطح سدیم بالایی دارند ضروری است، زیرا این پنیرها برای کاهش وزن مفید نیستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

غلات کامل ممکن است به دلایل مختلف برای سلامتی افراد مفید باشند. به عنوان مثال، غلات کامل منبع فیبر بدن را تامین کرده و به طور بالقوه از برخی بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند. با این حال، برخی افراد باید از خوردن یکسری غلات کامل اجتناب کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سکته قلبی یکی از بیماری‌های شایع جوامع مختلف است. بی تحرکی، مصرف غذاهای چرب، استرس، دیابت و... از جمله علل بروز سکته‌های قلبی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فال تاروت چهارشنبه 15 شهریور 1402 را بخوانید تا از اتفاقات مهم پیش روی خود در این روز باخبر شوید.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سکته قلبی یکی از بیماری‌های شایع جوامع مختلف است که در نتیجه بی تحرکی، مصرف زیاد چربیها، دیابت، استرس و... روی می‌دهد؛ در نتیجه آشنایی با نشانه‌های بروز سکته قلبی، در درمان زودتر این عارضه بسیار موثر خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان دریافتند که تغییرات آب و هوایی ممکن است دلیلی بالقوه برای مشکلات خواب باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر به نقل از هلث لاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد که دمای خواب ایده آل در میان جمعیت مسن بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری‌آنلاین نوشت: غذاهایی که یک رژیم غذایی کم کلسترول را تشکیل می‌دهند می‌توانند به کاهش سطح چربی خون کمک کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر به نقل از هلث لاین نوشت: یک مطالعه جدید نشان می دهد که نرخ سرطان در افراد زیر 50 سال در حال افزایش است.