جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون مؤثرند، اما بد نیست بدانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز نقش پررنگی را در مدیریت قند خون ایفا می‌کند.

وب‌گاه فرارو

در میان ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز کلاژن، ویتامین C ممکن است یکی از حیاتی‌ترین ویتامین‌ها در نظر گرفته شود؛ زیرا تاثیر آن، در تبدیل اسید آمینه پرولین به یک ترکیب کلاژن‌ساز است. ساختار کلاژن در درجه اول از سه آمینو اسید کلیدی گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین می‌آید؛ بنابراین ویتامین C توانایی بدن برای تولید کلاژن را فعال می‌کند.

وب‌گاه فرارو

بسیاری معتقدند سیب‌زمینی چاق‌کننده است، اما برخلاف تصور با این ماده غذایی می‌توان انواع سالاد‌های خوشمزه، سالم و مناسب حتی برای افراد دارای انواع رژیم غذایی را درست کرد. تنوع این دسته از سالاد‌ها کم نیست و با تهیه هرکدام از آن‌ها می‌توان طعمی دلپذیر را کنار خانواده، دوستان و آشنایان تجربه کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقاء سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره انواع کمردرد، مشکلات عضلانی_اسکلتی و باورهای غلط در این زمینه به تشریح توضیح داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محققان گونه جدیدی از کپی‌های بزرگ را شناسایی کرده‌اند که حدود 11 میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. آن‌ها متوجه شده‌اند که وضعیت زندگی این میمون‌ها تا حدودی غیرعادی بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان گزارش می دهند که تقریباً از هر پنج بازمانده سرطان سینه، یک نفر بیش از 10 درصد وزن بدن خود افزایش وزن را تجربه می کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان می گویند خطر چاقی برای سلامت قلب در بزرگسالان بیشتر از افراد مسن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فریزر وسیله خوبی برای نگهداری از مواد غذایی است اما فراموش نکنید که همه مواد غذایی را هم نمی‌توان در فریزر گذاشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون مؤثرند، اما بد نیست بدانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز نقش پررنگی را در مدیریت قند خون ایفا می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذاهای غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای 55 سال می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موز بسیار مغذی است، نسبتا سیر کننده است و یک میان وعده یا دسر سالم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذاهای غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای 55 سال می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موز بسیار مغذی است، نسبتا سیر کننده است و یک میان وعده یا دسر سالم است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مرجان عجمی، متخصص تغذیه، در گفتگویی با خبرنگار ما، به نقش مهم رژیم غذایی در سلامت روان و کنترل استرس اشاره کرد و گفت: "مصرف برخی نوشیدنی‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بر سطح استرس و اضطراب شما تاثیر بگذارد و آرامش شما را مختل کند."

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشانه‌های کمبود ویتامین B12 اغلب مشابه زوال عقل است، از قبیل از دست دادن حافظه، گیجی، مشکلات تفکر و استدلال.

وب‌گاه عصر ایران

پیروی از یک الگوی غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند منجر به کاهش حدود یک چهارم خطر مرگ در طی بیش از 25 سال شود.»