جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک کارآزمایی جدید نشان می‌دهد که شکل تجربی داروهای کاهش وزن موسوم به GLP-1 می‌تواند به کاهش بیماری کبد چرب کمک کند.

وب‌گاه تابناک

یک مطالعه بزرگ تأیید می کند که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری که برای نجات کره زمین طراحی شده است، عمر مردم را نیز افزایش می دهد.

وب‌گاه فرارو

سالاد کینوا و جوانه گندم یکی از انواع سالادهای رژیمی است که با یک سس مخصوص تهیه می‌شود و برای افرادی که رژیم دارند یا ورزشکار هستند، بسیار مناسب است.

وب‌گاه فرارو

بسیاری از افراد وقتی برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند مدام گرسنه می‌شوند، اما به کمک یک راه حل ساده می‌توان احساس سیری پیدا کرد و به سرعت لاغر شد.

وب‌گاه فرارو

در انتهای چرخه زندگی اسکلت ما نیز سلول‌های دیگری به نام «استئوکلاست» وجود دارند که بافت‌های استخوانی قدیمی و آسیب دیده را حل می‌کنند تا بتوان آنها را با بافت‌های جدید و سالم‌تر جایگزین کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معمولا تا سن 30 سالگی فعالیت سلول‌های «استئوبلاست» بیشتر است؛ به این معنی که ما بیشتر از آنچه که از دست می‌دهیم استخوان جدید می‌سازیم.

وب‌گاه فرارو

آیا می‌دانید چرا استفاده از لیمو برای کاهش وزن اثربخش است و چگونه باید لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوید؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سبک زندگی یکنواخت و بی‌تحرک اغلب افراد در محیط کار اهمیت تغذیه آن‌ها را افزایش می‌دهد. بیشتر ما در طی روز هیچ فعالیت بدنی نداریم، برای همین باید با تغذیه مناسب انرژی کافی برای بدنمان ایجاد کنیم. در صورت پشت گوش‌انداختن این موضوع، دچار بیماری‌های مختلفی می‌شویم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که به طور متوسط، افرادی که مکرر فلفل قرمز مصرف می‌کنند، شاخص توده بدنی شان 0.71 واحد بالاتر از افراد غیر مصرف کننده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سردردهای صبحگاهی می‌توانند علت پنهان غیرمنتظره‌ای داشته باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با قرار گرفتن در آستانه 40 سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود و نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش می‌یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است. این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید میکند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آلزایمر بیماری است که سالانه تعداد زیادی از افراد را در سطح جهان مبتلا می‌کند، با این حال به گفته متخصصان می‌توان با داشتن یک سبک زندگی سالم از پیشرفت آن تا حدودی جلوگیری کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان اظهار کردند علامت کمبود ویتامین B12 روی پاهای شما نمایان می‌شود و در واقع اگر ویتامینی وجود داشته باشد که تا زمانی ازبین می‌رود از وجود آن آگاه شوید، همین ویتامین خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معمولا تا سن 30 سالگی فعالیت سلول‌های «استئوبلاست» بیشتر است؛ به این معنی که ما بیشتر از آنچه که از دست می‌دهیم استخوان جدید می‌سازیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پژوهشی نوین، پژوهشگران تفاوت‌های شناختی مهمی را بین مغز زنان و مردان کشف کردند. این تحقیق نشان می‌دهد که آستروسیت‌ها بر اساس جنسیت، نقش مهمی در مکانیسم‌های مغزی دارند.