جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

فشار خون بالا یا پرفشاری خون، نگرانی عمده برای سلامتی در سراسر جهان است و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: رژیم غذایی ناسالم با وضعیت مالی ارتباط 100 درصدی ندارد زیرا برخی افراد دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هستند اما رژیم غذایی نامناسبی دارند.

وب‌گاه فرارو

رژیم غذایی بی‌کیفیت ممکن است منجر به تغییرات مغزی شود که با افسردگی و اضطراب مرتبط است؛ این اولین مطالعه در نوع خود در مورد شیمی و ساختار مغز و کیفیت رژیم غذایی در 30 داوطلب است.

وب‌گاه فرارو

به طور معمول اکثر شپش‌ها با تخم گذاری در برنج کار می‌کنند و به این گونه شپش‌ها در برنج افزایش می‌یابند. به همین دلیل اگر فقط چند حشره در برنج و یا بسته بندی مشاهده کردید بهتر است که تمام غذا‌ها را ذخیره نکنید و به درمان آن بپردازید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از مزایای کمتر شناخته شده وزنه‌برداری، پتانسیل آن برای مدیریت و بهبود فشار خون است که عامل مهمی در سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود.

وب‌گاه فرارو

دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند استرس و کلسترول چه ارتباطی با هم دارند، اما چند تئوری وجود دارد. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که استرس چگونه چربی خون را بالا می‌برد و چطور می‌توانیم این احتمال را کاهش دهیم. استرس چه تاثیری بر کلسترول خون دارد؟

وب‌گاه عصر ایران

اسکن مغز تفاوت‌های قابل‌توجهی را نشان داد. در افرادی که رژیم غذایی ناسالم داشتند، محققان دریافتند سطح گابا یا گاما آمینوبوتیریک اسید، انتقال‌دهنده عصبی که برای حفظ مغزی آرام و متعادل ضروری است، کاهش یافت. سطوح ناکافی گابا با افزایش اضطراب و افزایش حساسیت به اختلالات خلقی مرتبط است.

وب‌گاه فرارو

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از نگرانی‌های ما، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های قندی در کشور است، سهم مصرف شکر از انرژی‌های غذایی باید بین 5 تا 15 درصد باشد که متأسفانه ما در این زمینه اوضاع خوبی نداریم.

وب‌گاه 55 آنلاین

جسد دکتر مایکل موزلی، پزشک و مجری شناخته‌شده برنامه‌های سلامتی شبکه بی‌بی‌سی، که برای تعطیلات به یونان سفر کرده بود، پس از چند روز جستجو، پیدا شد. او که به خاطر ترویج رژیم غذایی 5:2 و آزمایش‌های جسورانه سلامتی‌اش مشهور بود، روز چهارشنبه در گرمای شدید هوا برای پیاده‌روی در یکی از جزایر یونان ناپدید شده بود.

وب‌گاه عصر ایران

این روباه ماده، طی یک هفته با جابجایی به لانه‌ای جدید، از 7 توله‌اش به خوبی مراقبت کرده است. رژیم غذایی متنوع او برای توله‌ها شامل خرگوش، ماهی، مار، موش کور، غاز (یا مرغ) و... بوده است. هر هفت توله با سرعت در حال رشد هستند و کم‌کم به کاوش در محیط اطراف خود می‌پردازند.

وب‌گاه عصر ایران

پژوهشگران معتقدند ایجاد تغییرات شدید در سبک زندگی و ورزش به جای تغییرات متوسط، برای بهبود شناخت و عملکرد در افرادی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند، لازم است.

وب‌گاه فرارو

با فرا رسیدن فصل گرما، انتخاب مواد غذایی مناسب برای حفظ سلامتی و شادابی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود، انتخاب بین گوشت قرمز و گوشت سفید است.

وب‌گاه عصر ایران

به گفته محققان، افرادی که نمونه ادرارشان مصرف زیاد نمک را نشان می‌داد، 11 درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به اگزمای شدید مواجه بودند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به تازگی پژوهشی منتشر شده که نتایج آن نشان می‌دهد که سبک تغذیه پدر حتی می‌تواند بر وضعیت سلامت کودک پیش از تولد نیز تاثیر بگذارد. اما آیا نقش پدر فقط محدود بر زمان پیش از تولد می‌شود و تنها سبک تغذیه وی بر سلامت فرزند تاثیر گذار است؟ یا اینکه وی نقشی بسیار فراگیرتر و منحصر به فردتری دارد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به تازگی پژوهشی منتشر شده که نتایج آن نشان می‌دهد که سبک تغذیه پدر حتی می‌تواند بر وضعیت سلامت کودک پیش از تولد نیز تاثیر بگذارد. اما آیا نقش پدر فقط محدود بر زمان پیش از تولد می‌شود و تنها سبک تغذیه وی بر سلامت فرزند تاثیر گذار است؟ یا اینکه وی نقشی بسیار فراگیرتر و منحصر به فردتری دارد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون مؤثرند، اما بد نیست بدانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز نقش پررنگی را در مدیریت قند خون ایفا می‌کند.