جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پژوهشی نوین، پژوهشگران تفاوت‌های شناختی مهمی را بین مغز زنان و مردان کشف کردند. این تحقیق نشان می‌دهد که آستروسیت‌ها بر اساس جنسیت، نقش مهمی در مکانیسم‌های مغزی دارند.

وب‌گاه فرارو

محققان اظهار کردند علامت کمبود ویتامین B12 روی پاهای شما نمایان می‌شود و در واقع اگر ویتامینی وجود داشته باشد که تا زمانی از بین می‌رود از وجود آن آگاه شوید، همین ویتامین خواهد بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یافته‌های جدید نشان می‌دهد بی‌خوابی مزمن با مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده مرتبط است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده (UPFs) با مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است و یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ممکن است در برخی افراد موجب بی‌خوابی مزمن شود.

وب‌گاه فرارو

آلزایمر بیماری است که سالانه تعداد زیادی از افراد را در سطح جهان مبتلا می‌کند، بااین‌حال به گفته متخصصان می‌توان با داشتن یک سبک زندگی سالم از پیشرفت آن تا حدودی جلوگیری کرد.

وب‌گاه تابناک

آخرین آمار نشان می‌دهد که بسیاری از مردم از طریق رژیم غذایی خود کلسیم کافی دریافت نمی‌کنند. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان اظهار کردند علامت کمبود ویتامین B12 روی پاهای شما نمایان می‌شود و در واقع اگر ویتامینی وجود داشته باشد که تا زمانی ازبین می‌رود از وجود آن آگاه شوید، همین ویتامین خواهد بود.

وب‌گاه فرارو

جسد دکتر مایکل موزلی، روزنامه‌نگار پزشکی بریتانیایی و مجری بی بی سی، روز یکشنبه پس از 4 روز جست‌وجو، در جزیره‌ای یونانی پیدا شد. وی 67 ساله بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آلزایمر بیماری است که سالانه تعداد زیادی از افراد را در سطح جهان مبتلا می‌کند، با این حال به گفته متخصصان می‌توان با داشتن یک سبک زندگی سالم از پیشرفت آن تا حدودی جلوگیری کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان دانشگاه فلوریدا دریافته اند که عصاره ای از پوست پرتقال ممکن است به بهبود سلامت قلب در موش های نر کمک کند.

وب‌گاه 55 آنلاین

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون مؤثرند، اما بد نیست بدانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز نقش پررنگی را در مدیریت قند خون ایفا می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از آنجایی که برخی بیماری‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که به میزان زیادی پیشرفت کرده‌اند، ضروری است که حتی به کوچک‌ترین علامت در بدن خود دقت کرده و در صورت ادامه‌دار شدن علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رژیم غذایی بی‌کیفیت ممکن است منجر به تغییرات مغزی شود که با افسردگی و اضطراب مرتبط است؛ این اولین مطالعه در نوع خود در مورد شیمی و ساختار مغز و کیفیت رژیم غذایی در 30 داوطلب است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم غذایی بی‌کیفیت ممکن است منجر به تغییرات مغزی شود که با افسردگی و اضطراب مرتبط است؛ این اولین مطالعه در نوع خود در مورد شیمی و ساختار مغز و کیفیت رژیم غذایی در 30 داوطلب است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از آنجایی که برخی بیماری‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که به میزان زیادی پیشرفت کرده‌اند، ضروری است که حتی به کوچک‌ترین علامت در بدن خود دقت کرده و در صورت ادامه‌دار شدن علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

وب‌گاه عصر ایران

وزیر بهداشت با بیان اینکه «امنیت غذایی» و «تولید غذا» با یکدیگر تفاوت دارند، افزود: هنگامی که از تولید غذا سخن به میان می‌آید باید به امنیت غذایی توجه کنیم و وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت، متولی امنیت غذایی نیز به حساب می‌آید و نکته مهم و اساسی این است غذا از منظر کمی و کیفی باید سالم باشد.