جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

آب چغندر یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای بهبود عملکرد کبد و کاهش چربی‌های انباشته شده در آن است. چغندر حاوی بتائین است که به کاهش التهابات کبدی و بهبود فرآیند‌های متابولیکی کمک می‌کند. مصرف آب چغندر به تنهایی یا به همراه آب هویج، می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت کبد داشته باشد.

وب‌گاه تابناک

مطالعات نشان می دهد؛ رژیم غذایی مدیترانه ای خطر مرگ زودرس در زنان را کاهش می دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: متخصصان می‌گویند انجام دادن کارهای مفید برای سلامت و هشیاری مغز تنها مختص افراد مسن نیست و در هر مرحله از زندگی باید در این‌باره اندیشید و اقدامات مناسب انجام داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متخصصان می‌گویند انجام دادن کارهای مفید برای سلامت و هشیاری مغز تنها مختص افراد مسن نیست و در هر مرحله از زندگی باید در این‌باره اندیشید و اقدامات مناسب انجام داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

متخصصان می‌گویند انجام دادن کارهای مفید برای سلامت و هشیاری مغز تنها مختص افراد مسن نیست و در هر مرحله از زندگی باید در این‌باره اندیشید و اقدامات مناسب انجام داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تقریباً 90 درصد از افرادی که به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند، سنی بالاتر از 55 سال دارند. سرطان مثانه در اکثریت قریب به اتفاق بیماران معمولاً زمانی که تشخیص داده می‌شود، خطرناک نیست اما امکان تهاجمی شدن آن وجود دارد.

وب‌گاه فرارو

خوردن موز برای کلیه مضر نیست مگر اینکه کلیه‌ها آسیب دیده باشند. کلیه‌های آسیب دیده پتاسیم را در خون انباشته می‌کنند که منجر به مشکلات جدی قلبی می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عادت‌هایی که به حفظ سلامت ذهن و حافظه کمک می‌کنند نه‌تنها خطر بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند بلکه باعث حفظ استقلال می‌شوند، کیفیت بهتر زندگی را نوید می‌دهند و در حفظ سلامت کلی و طول عمر نقش مفیدی دارند. به گزارش عرشه آنلاین؛ «وری‌ول‌هلث» در این گزارش به عاداتی اشاره کرده است که در حفظ سلامت مغز موثرند. به مغزتان تمرین بدهید

وب‌گاه خبر آنلاین

موز بسیار مغذی است، نسبتا سیر کننده است و یک میان وعده یا دسر سالم است.

وب‌گاه فرارو

بازی‌هایی مانند جست‌وجوی کلمات، حل کردن جدول و پازل و بازی‌های تطبیقی حافظه در عملکرد مغز و تقویت آن موثرند.

وب‌گاه فرارو

کارشناسان می‌گویند تنها با ایجاد هفت تغییر در سبک زندگی در میانسالی می‌توان تا 40 درصد از ابتلا به موارد زوال عقل به طور کلی پیشگیری کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

نشان داده شده است که رژیم غذایی با چربی اشباع و قند بالا، تعداد نورون‌های پاروالبومین را کاهش می‌دهد. این نورون‌ها نقش رساندن GABA را به محل موردنیاز انجام می‌دهند.

وب‌گاه فرارو

هنگامی که فردی از رژیم غذایی بی‌کیفیت استفاده می‌کند؛ اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) کاهش می‌یابد و گلوتامات افزایش می‌یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روانشناس شخصیت گفت: مصرف یا پرهیز از برخی مواد غذایی و عادات تغذیه‌ای مناسب می‌تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نتیجه پژوهشی نشان داد که یک وعده سیب زمینی سرخ شده در روغن نباتی گیاهی 25 برابر بیش‌تر از حد قابل تحمل سازمان بهداشت جهانی حاوی آلدئید‌های سرطان زا است. نتایج بررسی نشان داد مقدار آلدئید‌های سرطان زایی که در سیب زمینی سرخ شده پیدا شده معادل آن چیزی است که هنگام کشیدن 25 نخ سیگار مصرف می‌شود. به گزارش عرشه آنلاین؛ بسیاری از غذا‌ها از کنسرو ماهی گرفته تا سیب زمینی سرخ کرده با استفاده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان مدت‌هاست که از مزایای رژیم مدیترانه‌ای تمجید کرده‌اند و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احتمال مرگ زودهنگام در زنان را تا 23 درصد کاهش می‌دهد.