جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا نوشت: بیماری فشارخون بالا یک «قاتل خاموش» است و عامل 40 درصد مرگ در بیماران دیابتی و عامل 53 درصد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد حتی تجربه مصرف در دوران 10 تا 12 سالگی نیز وجود دارد و مصرف مواد سبک‌تر یا در دسترس‌تر مانند سیگار، حشیش و الکل در 15 تا 20 سالگی مشاهده می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌تحقیقات نشان می دهد افرادی که در انتخاب غذا چندان سختگیر و وسواسی نیستند در مقایسه با آنهایی که رژیم غذایی محدودتری را دنبال می‌کنند از سلامت روان بهتری برخوردارند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در انتخاب غذا چندان سختگیر و وسواسی نیستند در مقایسه با آنهایی که رژیم غذایی محدودتری را دنبال می‌کنند از سلامت روان بهتری برخوردارند. به گزارش عرشه آنلاین، متخصصان پس از بررسی نتایج یه مطالعه...

وب‌گاه عصر ایران

ترکیب موز با تنقلات شیرین و یا محصولات پخته‌شده‌ای مثل کیک و شیرینی، همیشه بخشی از رژیم غذایی ما بوده، اما بهتر است از آن اجتناب کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیا تا به حال به فریز کردن لیمو فکر کرده اید؟ این یک روش بسیار سودمند است و ما در ادامه همه چیز را در این باره به شما خواهیم گفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یبوست بیشتر به دلیل رژیم غذایی کم فیبر، مصرف ناکافی مایعات وعدم فعالیت بدنی بروز پیدا می‌کند. برای درمان یبوست می‌توان از داروها و خوراکی‌های طبیعی استفاده کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به نظر می‌رسد سابقه زندگی مشترک و ازدواج، یک فاکتور مهم در افزایش طول عمر (بقا) در مردان مبتلا به نارسایی قلبی است. این در حالی است که چنین موضوعی در میان زنان کمتر صادق است. به نظر می‌رسد سابقه زندگی مشترک و ازدواج، یک فاکتور مهم در افزایش طول عمر (بقا) در مردان مبتلا به نارسایی قلبی است. این در حالی است که چنین موضوعی در میان زنان کمتر صادق است. به گزارش عرشه آنلاین، یک مطالعه جدید...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وقتی هل به صورت پودر مصرف شود ممکن است بتواند قند خون را کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

برخی افراد بیشتر از دیگران از نفخ و گاز معده رنج می‌برند و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) عدم تحمل غذایی، تند غذا خوردن و فیبر زیاد متحمل این درد شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آجیل از جمله تنقلات اصلی مورد استفاده ما ایرانی‌ها در مهمانی‌ها و انواع مراسم سنتی و آئینی است. به رغم دیرنگی و محبوبیت آجیل در میان ایرانی‌ها اما شاید بیشتر ما شناخت کافی از مزایای آن برای سلامت عمومی نداشته باشیم. آجیل از جمله تنقلات اصلی مورد استفاده ما ایرانی‌ها در مهمانی‌ها و انواع مراسم سنتی و آئینی است. به رغم دیرنگی و محبوبیت آجیل در میان ایرانی‌ها اما شاید بیشتر ما شناخت کافی...

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چه سن بالاتر برود تعداد بیماران مبتلا به فشار خون نیز افزایش پیدا می‌کنند؛ نمی‌توان برای افزایش سن کاری کرد، اما می‌توان برای تشخیص و مراقبت در خصوص این بیماری تدابیر بیشتری داشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هوس‌های وقت و بی‌وقتی که از غذاها و خوراکی‌های مختلف دارید، حاکی خبری از درون شماست. هوس‌های وقت و بی‌وقتی که از غذاها و خوراکی‌های مختلف دارید، حاکی خبری از درون شماست. به گزارش عرشه آنلاین؛ فرض کنید ساعت 11 شب است و شما در حال فکر کردن به خوردن یک تخته شکلات همراه با چای هستید یا فکر کنید هوس کرده اید چیپس بخورید. هوس‌های غذایی خواسته‌های شدیدی هستند، اما اکثر ما صرفا به یک لحظه فکر...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای فوق فرآوری شده می خورند نسبت به افرادی که عمدتاً از غذاهای تولید شده صنعتی اجتناب می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای فوق فرآوری شده می خورند نسبت به افرادی که عمدتاً از غذاهای تولید شده صنعتی اجتناب می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. به گزارش عرشه آنلاین...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

این روزها در فضای مجازی که تبدیل شده‌اند به صفحاتی برای تجمل‌گرایی و به رخ کشیدن زندگی‌های لاکچری، شاهد چیدمان میوه‌های رنگی بر روی میزها هستیم که شاید نام و طعم آن‌ها برای جمعیت کثیری از جامعه غریب و تبدیل به نماد زندگی‌های لاکچری شده باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مکمل‌های ویتامین D باید با غذا مصرف شوند تا جذب آنها به حداکثر برسد. ممکن است ترجیح دهید آنها را در ساعات خاصی از روز مصرف کنید. این مطلب به شما می‌گوید که بهترین زمان مصرف این مکمل چه زمانی از روز است.