شنبه 31 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تقریباً نیمی از افراد در بزرگسالی دچار فشار خون بالا می‌شوند و این یک عارضه جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

ترکیبات "منضج و مسهل" است و این‌که؛ چگونه و با ترکیب چه گیاهانی می‌توان این دو را برای پاک‌سازی تهیه کنیم؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش پرداخته‌ایم.

وب‌گاه فرارو

چاقی از عوارض و بیماری‌هایی است که به دلیل کم تحرکی و پیروی از رژیم غذایی ناسالم و پرچرب بسیاری را در جوامع مدرن امروزی گرفتار خود کرده است. اما پادزهر اصلی این بیماری علاوه بر ورزش، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با بوییدن نوعی خاص از گل می‌توان 7 عضو بدن را تقویت کرد.

وب‌گاه فرارو

در طی 10 الی 20 سال گذشته تحقیقات آزمایشگاهی و همچنین بالینی متعددی روی گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان دیابت انجام گرفت که در تعدادی از آن‌ها اثرات قابل ملاحظه‌ای در کاهش گلوکز خون بیماران دیابتی مشاهده شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

طبع پونه کوهی گرم و خشک است و بهترین مصلح آن از نظر طب سنتی برای سبزی پونه، آرد بلوط، رب مورد و سرکه و برای ادویه پونه، کتیرا است.

وب‌گاه فرارو

محتوای زیاد ویتامین کا در خیار این میوه را منبعی عالی برای سلامت استخوان‌ها می‌کند.

وب‌گاه فرارو

کاهش وزن بر اثربخشی واکسن نقش دارد، اما زمان کاهش وزن تفاوت بسیاری ایجاد می‌کند. او تاکید می‌کند که تحقیقات بیشتر مشخص خواهد کرد که آیا رژیم غذایی یا کاهش وزن منجر به این پیشرفت‌ها شده است یا خیر؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصص طب داخلی با بیان اینکه برخی بیماری‌های ناشی از اختلالات تغذیه‌ای شیوع بالایی در جامعه دارد، گفت: افزایش وزن عمومی در جمعیت کشور یک دغدغه و نگرانی جدی محسوب می‌شود زیرا چاقی پیش زمینه بروز دیابت و حتی سرطان خواهد بود.

وب‌گاه فرارو

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای مدیریت سطح قند خون در بدن باید مراقب رژیم غذایی خود باشیم. مطالعات اخیر در این راستا نشان داد که پیاز ممکن است به انجام این کار کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امروز 11 مه برابر با 22 اردیبهشت ماه روز جهانی پرندگان مهاجر است، موضوع شعار امسال حفاظت از حشرات با هدف حفاظت از پرندگان تعیین شده است، در واقع غذای اصلی آنها را حشرات تشکیل می‌دهد که در چند سال اخیر به علت مصرف زیاد سموم شیمیایی در خطر قرار گرفته‌اند بنابراین در این روز به اهمیت حفظ حشرات در راستای حفاظت از پرندگان تاکید شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داریوش آقاخانی، با بیان اینکه برخی بیماری‌های ناشی از اختلالات تغذیه‌ای شیوع بالایی در جامعه دارند، گفت: چاقی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ناشی از اختلالات تغذیه‌ای است. وی افزود: نکته مهم اینکه چاقی پیش زمینه بروز دیابت و حتی سرطان خواهد بود به همین خاطر افزایش وزن عمومی در جمعیت کشور یک دغدغه و نگرانی جدی محسوب می‌شود. آقاخانی ادامه داد: برای...

وب‌گاه فرارو

غده تیروئید هورمون‌هایی تولید می‌کند که بر عملکرد‌های مختلف بدن از جمله متابولیسم، ضربان قلب و خلق و خو تأثیر می‌گذارند.

وب‌گاه فرارو

ارتباط میان نمک‌زدن و سرطان معده تنها به کشور‌های شرق آسیا منحصر نمی‌شود. پزشکان معمولاً از بیماران می‌پرسند که سر سفره به غذا نمک اضافه می‌کنند یا نه، زیرا این پرسش ساده نشان می‌دهد که فرد به‌طور کلی چقدر نمک مصرف می‌کند.

وب‌گاه فرارو

محقق بازنشسته در موسسه کوادرام بیوساینس در بریتانیا، درست است که محققان رابطه‌ای میان مصرف غذا‌های فوق فرآوری شده و مرگ زودهنگام یافته‌اند، اما نمی‌توانند به طور قطع بگویند که مصرف این غذا‌ها علت مرگ و میر‌ها بوده است. محققان باید بیشتر روی اجزای مواد غذایی فوق فرآوری شده اعم از افزودنی‌های غذایی، امولسیفایر‌ها یا طعم دهنده‌ها که ممکن است بر سلامتی تاثیر بگذارد متمرکز شوند و در مورد...

وب‌گاه فرارو

تیروئید، یک غده پروانه‌ای‌شکل کوچک در گردن است که در تنظیم متابولیسم، تولید انرژی و سلامت کلی بدن نقش مهمی دارد. در حالی که درمان‌های دارویی و پزشکی بسیاری برای درمان اختلالات تیروئیدی وجود دارند، توجه به سه فاکتور ساده می‌تواند شما را تا حد بالایی از ابتلا به مشکلات تیروئید دور نگه دارد؛ «یوگا»، «مدیتیشن» و «تغذیه» سه عامل مهم و در عین حال ساده هستند