شنبه 31 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی داشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف غذا‌های فرآوری‌شده را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد در سنین بالاتر مرتبط دانسته‌اند. یکی از یافته‌های دیگر چنین مطالعاتی این بود که این نوع غذا‌ها اغلب بر حافظه تأثیر می‌گذارند، حتی اگر تنها گهگاهی مصرف شوند.

وب‌گاه فرارو

نیاز‌های غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

رژیم غذایی متعادل و سالم از جمله راهکارهای ارائه شده توسط پزشکان و متخصصان برای درمان بیماری کبد چرب است، اما آیا افزودن ماهی به وعده‌های غذایی روزانه و جایگزین کردن آن با تعدادی از خوراکی‌های پر چرب و شیرین می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری یا آن را درمان کند؟

وب‌گاه عصر ایران

اپی‌ژنتیک به تغییراتی در بیان ژن اشاره دارد که بدون تغییر در توالی دی‌ان‌ای رخ می‌دهد. برخی از تغییرات اپی‌ژنتیک جنبه‌ای از عملکرد سلولی مانند تغییرات مرتبط با پیری هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: افزودنی‌های غذایی در کیک و بیسکویت ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم میوه 3 روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همانند هر سیستم دیگری فواید و محدودیت های خاص خود را دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

درست مانند برخی از میوه هایی که هرگز نباید آنها را پوست بگیرید، چند سبزی نیز وجود دارد که نباید پوست آن ها را جدا کنید. در غیر این صورت، مزایای فوق العاده آنها را از دست خواهید داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آن‌ها را تامین کنند.

وب‌گاه فرارو

خستگی مفرط ناشی از بی خوابی هم مانند هر مشکل و درد دیگری درمانی دارد. یک سری مواد غذایی هستند که می‌توانند باعث کاهش احساس خستگی و افزایش توان بدنی شوند.

وب‌گاه فرارو

رژیم میوه 3 روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همانند هر سیستم دیگری فواید و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

وب‌گاه فرارو

ماهی کبابی یکی از روش‌های پخت ماهی است که طی آن ماهی با نوعی سس مخصوص داخل فر پخته می‌شود و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای دارد.

وب‌گاه فرارو

درست مانند برخی از میوه‌هایی که هرگز نباید آن‌ها را پوست بگیرید، چند سبزی نیز وجود دارد که نباید پوست آن‌ها را جدا کنید. در غیر این صورت، مزایای فوق العاده آن‌ها را از دست خواهید داد.

وب‌گاه گسترش

براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت روغن مایع و روغن نباتی جامد در ماه فروردین امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته 10 هزار تومان کاهش یافته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سعی کنید مواد غذایی سالم را در صبحانه خود بگنجانید تا با احساس سیری، در طول روز خلق و خوی شاد داشته باشید و پر انرژی بمانید. خوردن یک صبحانه سالم و کامل برای سلامتی و تندرستی کلی بسیار مهم است. صبحانه متابولیسم بدن را شروع می‌کند و به شما در سوزاندن کالری در طول روز کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

صبحانه را بسیاری از متخصصان تغذیه مهم‌ترین غذای روز می‌دانند، اما این تعبیر لزوماً به معنای آن نیست که حتماً وعده صبحانه باید مانند وعده ناهار سنگین و حاوی مواد غذایی پرنشاسته و پرچرب باشد، برای افرادی که خواهان کم کردن وزن هستند، صبحانه کم‌کالری کماکان نسبت به صبحانه پرکالری ارجح است.

وب‌گاه فرارو

زن 34‌ساله‌ای به نام جلنا تامپکینز چند سال قبل دچار نفخ شدید و البته بسیار بدبوی شکم شده بود، اما چون خجالت می‌کشید درباره آن با کسی صحبت کند و البته مشکل جسمی خاصی هم حس نمی‌کرد، این مشکل را نادیده گرفت.