شنبه 31 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وب‌گاه فرارو

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله مرغان چیست؟

وب‌گاه فرارو

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

وب‌گاه عصر ایران

سالاد پروتئینی یکی از انواع سالاد‌های سرد است که از ترکیب فیله مرغ با پاستا، کاهو، گوجه و سس پستو تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. این سالاد همچنین بسیار کم کالری و سالم است و اگر ورزشکار هستید یا رژیم غذایی دارید، می‌توانید با خیال راحت این سالاد را جایگزین وعده غذایی کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رژیم غذایی متعادل و سالم از جمله راهکارهای ارائه شده توسط پزشکان و متخصصان برای درمان بیماری کبد چرب است، اما آیا افزودن ماهی به وعده‌های غذایی روزانه و جایگزین کردن آن با تعدادی از خوراکی‌های پر چرب و شیرین می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری یا آن را درمان کند؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ویتامین‌های B 6 و B 12 برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نگهداری کردن تخم مرغ در هر جایی از یخچال به هیچ وجه صحیح نیست، به دلیل اینکه نگهداری تخم مرغ در قسمتی از یخچال می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آب داغ ممکن است فواید بالقوه ای برای کاهش وزن داشته باشد، از جمله کمک به هضم غذا، تقویت هیدراتاسیون و کاهش نفخ. با این حال، این یک راه حل مستقل برای کاهش وزن نیست و باید بخشی از یک رویکرد جامع باشد که شامل یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم است. با گنجاندن آب گرم به عنوان یک عنصر حمایتی در یک برنامه کاهش وزن کامل، افراد می توانند شانس خود را برای دستیابی به اهداف کاهش وزن خود بهینه کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نتایج آزمایش‌های تازه نشان داده است مصرف بلندمدت وعده‌های غذایی پرچرب و شیرین می‌تواند منجر به بروز اختلالات پایدار در حافظه شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کبد بزرگترین اندام داخلی انسان و دارای دو بخش است که زیر دنده‌ها و پایین ریه راست قرار دارد. این اندام حیاتی، مواد مغذی مانند گلوکز را ذخیره می‌کند تا در مواقع گرسنگی، بدن بتواند انرژی لازم برای فعالیت‌های حیاتی خود را تأمین کند. این عضو وظایف مهمی چون دفع مواد زائد، جذب مواد مغذی، تجزیه داروها و سموم را بر عهده دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس نتایج یک مطالعه، مصرف توت فرنگی در میانسالی، می تواند از زوال شناختی و افسردگی در سنین بالاتر محافظت کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

افزودنی‌های غذایی در کیک و بیسکویت ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از آنجا که تغذیه برای سلامتی مهم است، یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به متابولیسم شما صدمه برساند، باعث افزایش وزن و حتی آسیب به اندام‌هایی مانند قلب و کبد شما شود.

وب‌گاه فرارو

ده‌ها جسد مومیایی شده از سال 1963 تا به امروز، به این شکل یافت شده‌اند. روسیو ورگارا، راهنمای موزه، می‌گوید: «وقتی این اتفاقات رخ داد، برای مردم کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسید؛ آن‌ها فکر می‌کردند که این‌ها رویداد‌هایی ماوراء‌الطبیعه هستند.»

وب‌گاه فرارو

اسید‌های چرب امگا 3 چربی‌های مفید و مهمی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این چربی‌ها در بهبود التهابات، کاهش تری گلیسیرید خون و مقابله با خطر زوال عقل مؤثر است.

وب‌گاه فرارو

ویتامین‌های B 6 و B 12 برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند.