شنبه 31 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

سردرد‌های شدید، مشکل در تنفس، تاری دید، گیجی یا وزوز در گوش، تورم انگشتان و پا‌ها از علائم فشار خون بالا است.

وب‌گاه فرارو

محققان گزارش داده‌اند نتیجه مطالعات آن‌ها نشانگر آن است که مصرف حدود نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از زوال عقل را کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

اچ پی وی (HPV) شایع‌ترین علت سرطان دهانه رحم است. این یک عفونت ویروسی مکرر است که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود. برای کمک به محافظت در برابر سرطان در آینده، واکسن HPV برای مردان و زنان از سنین 9 تا 11 سال در دسترس است. این واکسن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای افراد 9 تا 45 ساله تأیید شده است.

وب‌گاه فرارو

آب سیب زمینی به عنوان یک آرامش بخش طبیعی برای مشکلات گوارشی معروف است. این ماده باعث تسکین درد و التهابات معده و روده می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ضد اسپاسمودیک عمل کند.

وب‌گاه فرارو

تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی ممکن است در تسریع پیری مغز نقش داشته باشد. چاقی خطر ابتلاء به مشکلات سلامت مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، آرتریت و چندین نوع سرطان را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی به نام صفرا در کیسه صفرا هستند. همچنین اندازه آن‌ها از کوچکی به اندازه یک دانه شن تا بزرگی به اندازه یک توپ گلف متغیر است.

وب‌گاه فرارو

دقت کنید که برای هر مشکل باید محتویات کدام دایره‌های رنگی را به بدن خود برسانید، به عبارت دیگر این راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی شما خواهد بود.

وب‌گاه فرارو

مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخون را بالا ببرد و منجر به احتباس مایعات در بدن، بیماری کلیوی و نارسایی قلبی شود؛ بنابراین این بار که خواستید کنسرو ذرت یا سوپ آماده بخورید به این مسئله خوب فکر کنید.

وب‌گاه فرارو

استاتین‌ها معمولاً برای کمک به پیشگیری از حملات قلبی و سکته تجویز می‌شوند. آن‌ها به کاهش کلسترول LDL یا همان کلسترول «بد» کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

یکی از عادات غذایی ناسالم که بدل به بخشی از سبک زندگی امروزی شده، عادت به خوردن غذا‌های آماده و کنسروی است که خوراک لوبیا یکی از آن‌ها است. اما غذای کنسروی به بدن آسیب‌هایی می‌رساند که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها بوتولیسم است. اگر می‌خواهید از این بیماری پیشگیری کنید، خوراک لوبیا را در منزل بپزید.

وب‌گاه فرارو

برای تقویت سطوح آهن بدن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند شکلات تلخ، تخم کدو، ماهی و گوشت قرمز بسیار توصیه می‌شود. این مواد غذایی نه تنها به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می‌کنند، بلکه منابع مهمی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر نیز هستند که به بهبود عمومی سلامت کمک می‌کنند. افزودن این مواد به رژیم غذایی روزانه می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

منیزیم، یک ماده معدنی حیاتی، در بسیاری از غذا‌های سالم یافت می‌شود. حبوبات، غلات کامل، و ماهی‌های چرب هر کدام منابع عالی منیزیم هستند که به تقویت سلامت قلب، بهبود کنترل قند خون و کاهش التهاب کمک می‌کنند. افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به تامین نیاز‌های بدن به منیزیم و دیگر مواد مغذی ضروری کمک کند.

وب‌گاه فرارو

برخی از دمنوش‌ها مانند دمنوش‌های گیاهی، گل محمدی، و چای سبز می‌توانند بهبود معناداری در وزن و کنترل چربی بدن داشته باشند. اما توصیه می‌شود که مصرف آن‌ها با تغییرات در رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی همراه شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

وب‌گاه فرارو

افرادی که از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات برای صبحانه پیروی می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که رژیم استاندارد کم کربوهیدرات را در طول روز دنبال می‌کنند، وزن کم خواهند کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دانه‌های چیا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند و به سلامت پوست، کاهش وزن، کاهش کلسترول، سلامت قلب، درمان یبوست، پیشگیری از سرطان، دیابت، سلامت استخوان و دندان و درمان التهاب کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.