شنبه 31 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه عصر ایران

براساس دستورالعمل فعلی اکثر سازمان‌های بهداشتی کلسترول کودکان یک بار در بازه 9 تا 11 سال، و یک بار دیگر در بازه سنین 17 تا 21 سال اندازه‌گیری شود. اما کودکانی که سابقه بیماری‌های خانوادگی از قبیل دیابت و چاقی را دارند باید در بازه سنی 2 تا 8 سال، و دوباره در بازه 12 تا 16 سال آزمایش شوند. کودکانی که تحرک کافی و رژیم غذایی سالم دارند، اضافه‌وزن ندارند و سابقه کلسترول بالا در خانواده...

وب‌گاه فرارو

یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص تغذیه و تقویت دستگاه ایمنی بدن به گفتگو پرداخت.

وب‌گاه فرارو

کره سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفیدی مانند بوتیرات و اسید لینولئیک کونژوگه است. محصولات لبنی پرچرب مانند کره با کاهش خطر چاقی، دیابت و مشکلات قلبی مرتبط هستند

وب‌گاه فرارو

وقتی روی پاهایتان می‌نشیند، عصب‌ها در این قسمت فشرده می‌شوند. این عصب‌ها نمی‌توانند به طور نرمال پیام‌ها را ردوبدل کنند و به همین علت در این لحظات، ارتباطات عصبی قطع شده و شما چیزی احساس نمی‌کنید.

وب‌گاه فرارو

منصور رضایی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: نخستین قدم در زمینه لاغری و تناسب اندام، ریشه‌یابی و یافتن علت چاقی در افراد است. بر اساس یافته‌های جامعه آماری؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علت چاقی در کشور ما مشکلات تیروئیدی است و تشخیص این مهم نیز بر عهده متخصص غدد است و نمی‌توان آن را به تمام افراد چاق تعمیم داد و بی‌شک این تشخیص نیز مستلزم انجام آزمایش‌های تخصصی و ویژه است...

وب‌گاه فرارو

سلامتی افراد در روزهای گرم سال به‌دلیل کم‌آبی بدن و خروج مواد مغذی ضروری از بدن از طریق تعریق به خطر می‌افتد؛ به همین دلیل است که بدن ما برای جبران مواد مغذی از دست رفته به تغذیه بیشتر و همچنین هیدراتاسیون (آب‌رسانی) نیاز دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برای چندین دهه، بسیاری از ما معتقد بودیم که کره برای سلامت ما بد است، با این حال، نتایج تحقیقات جدیدتر این ادعا را تغییر داده است. زمانی که کره با دقت مصرف شود، ممکن است واقعا برای سلامتی ما مفید باشد به ویژه هنگامی که صحبت از خطر سرطان است.

وب‌گاه فرارو

یک متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و منظم است و سرعت بخشیدن به آن آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند، نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد و گفت: افرادی که تمایل به چاقی یا لاغری دارند باید تحت نظر پزشک و با در نظر گرفتن تداخلات دارویی، درمان خود را آغاز کنند.

وب‌گاه گسترش

هنگام بارش باران و برف، مقداری از آب جذب خاک و گیاهان می‌شود، درصدی تبخیر می‌شود و باقیمانده آن جاری شده و رواناب نامیده می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک متخصص طب سنتی نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد و گفت: افرادی که تمایل به چاقی یا لاغری دارند باید تحت نظر پزشک و با در نظر گرفتن تداخلات دارویی، درمان خود را آغاز کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک متخصص ظب سنتی نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محتوای زیاد ویتامین کا در خیار این میوه را منبعی عالی برای سلامت استخوان‌ها می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شاید شما هم کسانی را دیده باشید که با وجود اینکه بدون نگرانی از میزان کالری‌های دریافتی‌شان بر اساس اشتهایشان غذا می‌خورند، هیچ وقت چاق نمی‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

گردش خون ضعیف در پاها می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند درد، بی‌حسی، تورم و حتی زخم شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

یبوست در میان کودکان و نوزادان امری رایج است اما برخی خانواده‌ها بخصوص زوج های جوان که تجربه فرزندآوری نداشته‌اند، در این زمینه هراس دارند.

وب‌گاه فرارو

در قفسه لبنیات هر فروشگاه مواد غذایی، ردیف به ردیف محصولات با سطوح مختلف چربی پیدا خواهید کرد. بدون چربی، کم چرب، کامل: سالم‌ترین گزینه چیست؟