دوشنبه 9 مهر 1403

رییس جهاد کشاورزی: مشکل کمبود کمباین در ایلام وجود ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس جهاد کشاورزی: مشکل کمبود کمباین در ایلام وجود ندارد

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کمبود کمباین برای برداشت گندم کشاورزان در این استان وجود ندارد.

سیدمحمدتراب میری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان این استان هم‌اکنون بوسیله 290 دستگاه کمباین بومی و غیربومی مشغول برداشت محصول گندم هستند.

وی افزود: روند برداشت گندم در مناطق جنوبی استان به اتمام رسیده و برداشت این محصول در نقاط شمالی و معتدل در حال انجام است.

میری تاکید کرد: به طور معمول و مرسوم برداشت گندم پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر است که دست کم 2.5 ماه طول می کشد و در این مدت کمباین‌ها بدون وقفه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کمباین‌ها در شهرستان‌های شمالی در حال برداشت محصول گندم کشاورزان هستند و معضل کمبود این دستگاه در استان وجود ندارد.

وی به کشاورزان و مزرعه‌داران توصیه کرد: تا زمان رسیدن کمباین به مزارع خود برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی از برپا کردن هرگونه آتش در جوار مزارع خود خوداری و از اراضی زراعی مراقبت کنند.

تاکنون 295 هزار تن گندم توسط بخش دولتی و با قیمت تضمینی از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.

استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی شکاروزی دیم و آبی است که 86 هزار هکتار از اراضی دیم و 55 هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته 340 هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به 264 تن گندم خوراکی و دروم و 34 هزار تن نیز گندم بذری است.

*س_برچسب‌ها_س*